اداره کل راه و شهرسازی گلستان ناظر عالی ساخت و ساز در سطح شهر است

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی گلستان:

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی گلستان: اداره کل راه و شهرسازی گلستان ناظر عالی ساخت و ساز در سطح شهر است



گرگان-قهرمان
رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی گلستان گفت: اداره کل راه و شهرسازی گلستان طبق قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان بر روند ساخت بناهای سطح شهر و فعالیت مهندسین نظارت عالیه دارد.
محمد توان اظهار کرد:از مهمترین اقدامات اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی می توان به نظارت عالیه بر
 ساخت و سازها و رعایت مقررات ملی ساختمان اشاره کرد.
رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: کنترل نمونه ای و موردی این ساختمان‏ها با هدف بررسی رعایت مقررات ملی ساختمان و ضوابط شهرسازی و معماری
 از سوی سازندگان به صورت مستمر انجام می‏شود.
وی افزود:این بازدیدها که عموماً به صورت نمونه ای و با اعلام گزارش‏های واصله‏ی مردمی انجام می‏شود، بسته به تعداد گزارش‏ها در ماه به ۵۰ مورد می‏رسد.
توان همچنین تصریح کرد: در طی بازدید از روند ساخت و سازها، عملکرد سازندگان و مهندسین کارگاه ساختمانی نیز مورد بررسی قرار گرفته و چنانچه تخلفی صورت پذیرفته باشد، گزارش آن به مراجع صدور پروانه جهت اصلاح نواقص و به شورای انتظامی نظام مهندسی ساختمان استان جهت رسیدگی به عملکرد مهندسین ارسال می‏شود.
وی افزود:پس از ارسال گزارش، نواقص ساختمان‏های در حال ساخت باید توسط مرجع صدور پروانه که همان شهرداری‏ها است با نظارت مهندسین ناظر رفع شود.