تخصیص وام چهار درصدی برای نوسازی تاکسی‌های تبریز

شهردار تبریز:

شهردار تبریز از آمادگی برای تخصیص وام چهار درصدی برای نوسازی تاکسی‌های تبریز خبر داد و همچنین از عدم رسیدگی به موضوع آلایندگی پتروشیمی و پالایشگاه‏ها انتقاد کرد.


 


تبریز-توفیقی
شهردار تبریز از آمادگی برای تخصیص وام چهار درصدی برای نوسازی تاکسی‌های تبریز خبر داد و همچنین از عدم رسیدگی به موضوع آلایندگی پتروشیمی و پالایشگاه‏ها انتقاد کرد.
یعقوب هوشیار در جریان امضای تفاهم‌نامه همکاری فیمابین صندوق ملی محیط زیست کشور و شهرداری تبریز با حضور علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست کشور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی و جمعی از صنعتگران استان اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زیادی برای استفاده دارد که از آن جمله می‏توان به منطقه آزاد ارس اشاره کرد که می‏توان از آن برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر تبریز کمک گرفت.در حالی که اجازه تردد خودروهای لوکس در شهرها وجود دارد ولی برای خرید تاکسی و اتوبوس از طریق پتانسیل این منطقه تدبیری نشده است.
وی از آمادگی شهرداری تبریز برای اعطای تسهیلات بانکی چهار درصدی برای نوسازی تاکسی‌های تبریز خبر داد و گفت:برای این موضوع مشکل مالی چندانی وجود ندارد بلکه مشکل اصلی مربوط به حدود اختیارات و تصمیم گیری است.
شهردار تبریز در خصوص پسماندهای شهری نیز خاطرنشان کرد:در بسیاری از  کلانشهرهای کشور بالای یک هزار تن پسماند دفن می‌شود اما جمهوری آذربایجان در بحث دفن پسماند موفق تر از شهرهای ما عمل کرده است و تنها ۱۰ درصد دفن زباله
 دارد.
وی افزود: اگر دولت به شهرداری تبریز تسهیلات کم بهره بانکی ارائه دهد می‌توانیم در طول دو سال دستگاه زباله‌سوز در شهرداری تبریز ایجاد و راه‌اندازی می‌کنیم.
هوشیار در خصوص آلودگی هوای تبریز و سهم پالایشگاه و پتروشیمی تبریز در این خصوص گفت: طبق آمار در ۱۰ سال اخیر، نمودار هوای ناپاک شهر رو به رشد است.پتروشیمی و پالایشگاه بزرگترین
 آلوده کننده هوای تبریز هستند و در عین حال عوارض آلایندگی خود را پرداخت نمی‌کنند.
وی تصریح کرد:پتروشیمی و پالایشگاه تبریز حتی طرح‌های زیست محیطی اجرایی خودشان را نیز اعلام نمی‌کنند و سلامت محیط زیست و مردم را به مخاطره می‌اندازند. در چنین شرایطی گاهی اعلام می‌شود پالایشگاه آلایندگی ندارد که این سخن می‌تواند، معجزه قرن باشد.
تفاهم‌نامه همکاری فیمابین صندوق ملی محیط کشور و شهرداری تبریز با حضور علی سلاجقه،
 محمد کلامی به امضای سجاد انجم‌شعاع و یعقوب هوشیار رسید.
بر اساس این تفاهم‌نامه و در راستای کاهش آلودگی هوا، صندوق ملی محیط زیست کشور متعهد شد برای خودروهای تاکسی با عمر بیش از ۲۰ سال، تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی اعطا کند.