قالیباف: سالانه بین ۶۰ تا ۸۰ میلیارد دلار انرژی‌های‌مان را هدر می دهیم

امروز کسی که در حال اسراف کردن است آنطور که باید هزینه سوخت مصرفی خود را پرداخت نمی‌کند و در طرف مقابل نیز کسی هم که کم مصرف می‌کند، منفعت اقتصادی از این موضوع عایدش نمی‌شود. باید این ناترازی و ناعدالتی را برطرف کنیم



امروز کسی که در حال اسراف کردن است آنطور که باید هزینه سوخت مصرفی خود را پرداخت نمی‌کند و در طرف مقابل نیز کسی هم که کم مصرف می‌کند، منفعت اقتصادی از این موضوع عایدش نمی‌شود. باید این ناترازی و ناعدالتی را برطرف کنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی «ناترازی» را چالش و مانع جدی و اساسی کشور در حوزه گاز عنوان کرد و گفت: نظام حکمرانی در کشور سالانه ۱۰ ها میلیارد دلار سرمایه را از بین می برد و گازی که می‌توان در پتروپالایشگاه ها و صادرات استفاده کنیم و بزرگترین منابع درآمدی ما هستند را هدر می دهیم.
 به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی پس از رسیدگی به گزارش کمیسیون انرژی در مورد ناترازی تولید و مصرف گاز طبیعی در کشور با تاکید بر اینکه ناترازی چالش و مانع جدی و اساسی ما در حوزه گاز است، گفت: این ناترازی را در بودجه، بانک‌ها و نقدینگی هم داریم اما الان با آنها کاری ندارم؛ این موضوعات بارها از تریبون مجلس گفته شده و وزرا و روسای مجلس این موضوع را تکرار کردند.
وی تاکید کرد: توقع مردم از مجلس و دولت حل و فصل این موضوع است؛ در سال ۹۳ مجلس به همین موضوع پرداخته و همچنین در بندهای الف و ب ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر نیز بصورت مفصل درباره بهینه سازی مصرف سوخت و انرژی در کشور بحث شده و راهکار ارایه شده است؛ این قوانین فقط برای آن مجلس و آن دولت نبوده است بلکه برای همه ما است.