مدرسه مهارت افزایی علوم انسانی در دانشگاه علامه طباطبائی افتتاح شد

مدرسه مهارت افزایی علوم انسانی در دانشگاه علامه طباطبائی افتتاح شد



مدرسه مهارت افزایی علوم انسانی با هدف آموزش و ایجاد بستر کارآفرینی برای دانشجویان علوم انسانی، به همت معاونت آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی در این دانشگاه آغاز به کار کرد.
به گزارش ایرنا، عبدالله معتمدی در آیین آغاز به کار مدرسه مهارت افزایی علوم انسانی با یادآوری اینکه دانشگاه علامه طباطبائی تنها دانشگاه علوم انسانی در ایران و بزرگ ترین دانشگاه علوم انسانی در غرب آسیا است، افزود: این دانشگاه با اینکه مولود انقلاب است اما تاریخچه آن به قبل از انقلاب بر می گردد و از یکپارچه شدن چندین موسسه آموزش عالی که قبل از انقلاب فعالیت می کردند به وجود آمد.
وی با بیان اینکه علوم انسانی در ایران جایگاه شایسته خود را ندارد، ادامه داد:یکی از برنامه های دانشگاه علامه طباطبائی این است که منزلت علوم انسانی را در فضای جامعه به گونه ای ترسیم کند که افراد در زمان انتخاب رشته تحصیلی، اولویت های خود را به رشته های علوم انسانی اختصاص دهند.رییس دانشگاه علامه طباطبائی خاطرنشان کرد: هر چند در سال های اخیر دانشجویان بسیاری از رشته های غیر از علوم انسانی وارد رشته های علوم انسانی شده اند، چرا که احساس کرده اند از طریق علوم انسانی بهتر می توانند به جامعه خدمت کنند و اثربخشی خود را نشان دهند.معتمدی گفت: این دانشگاه برای ارتقای اثربخشی علوم انسانی کارهای بسیاری همچون اصلاح برنامه های درسی، ارائه مهارت آموزشی در کنار رشته های دانشگاهی و گسترش مراکز کارآفرینی و نوآوری را انجام داده است. همه دانشجویان می توانند با برخورداری از این برنامه ها و حضور در مراکز رشد دانشگاه و ارائه ایده خود در حوزه علوم انسانی به رشد خود و هم به رشد جامعه کمک کنند.
مدرسه مهارت افزایی علوم انسانی را در کنار آموزش های رسمی دانشگاه راه اندازی شده استمعاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی نیز در این آیین گفت: مدرسه مهارت افزایی علوم انسانی را در کنار آموزش های رسمی دانشگاه راه اندازی کردیم تا دانشجویان مهارت هایی را آموزش ببینند که از طریق آموزش های رسمی امکانپذیر نیست و خود را برای ورود به بازار کار آماده کنند. چرا که برای ما مهم است که دانشجویان در زمان تحصیل با توجه به علاقه خود مهارت‏های لازم را بیاموزند تا بتوانند بعد از دانش آموختگی شغل و کسب و کار مورد علاقه خود را راه اندازی کنند.