اشتغالزایی باراه‌اندازی شرکت تعاونی‌های دهیاران و روستایی در بخش مرکزی دماوند

سرپرست بخشداری مرکزی دماوند:

اشتغالزایی باراه‌اندازی شرکت تعاونی‌های دهیاران و روستایی در بخش مرکزی دماوند

 


دماوند-ایرج صادقعلی
سرپرست بخشداری مرکزی دماوند گفت:راه‌اندازی شرکت تعاونی‌های دهیاران و روستایی باعث اشتغالزایی در پروژه‌های عمرانی بخش مرکزی دماوند می‌شود.
به گزارش خبرنگار آفرینش، فرشاد عابدین مقانکی اظهار داشت:در رابطه با پروژه‌های عمرانی مقرر شده که شرکت تعاونی دهیاران و تعاونی روستایی را با حمایت کامل بخشداری راه‌اندازی کنیم.
وی افزود: همچنین مقرر شده است که پروژه‌های عمرانی را در مرحله اول تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان که سقف متوسط است را در اولویت قرار دهیم، جمع آوری زباله‌های شهری نیز در اولویت می‌باشد.
سرپرست بخشداری مرکزی دماوند ادامه داد: برخی روستاها
ماشین آلات جمع‌آوری زباله دارند اما از آنها به نحو احسن استفاده نمی‌کنند یا فرسوده شده‌اند که مقرر است تحت زیرمجموعه این شرکت تعاونی به آنها ماشین آلات اجاره داده و نیز زباله‌ها جمع آوری شوند.
عابدین مقانکی تصریح کرد: اگر این شرکت تعاونی روستایی راه اندازی شود ارزش افزوده برای دهیاران ایجاد می‏کند زیرا دهیاران ناظر پروژه هستند، این مهم همچنین موجب اشتغالزایی شده و برای روستا منفعت خواهد داشت.سرپرست بخشداری مرکزی دماوند گفت:شرکت تعاونی روستایی نیز در کنار تعاونی دهیاران راه‌اندازی خواهد شد که عملکردی فراتر از شرکت تعاونی‌های دیگر دارد و باز هم به نفع روستاییان خواهد بود.
وی تصریح کرد: این دو شرکت تعاونی می‌توانند در کنار هم به صورت موازی کار کنند .این اتفاق نیز موجب اشتغالزایی شده و به نفع مردم خواهد بود.