معاون وزیر کشور: الکترونیکی شدن تمام فعالیت‌های ثبت احوال در دستور کار است

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت:الکترونیکی شدن تمام فعالیت‌های ثبت احوال در دستور کار است و این توانمندی در این سازمان وجود دارد.

معاون وزیر کشور: الکترونیکی شدن تمام فعالیت‌های ثبت احوال در دستور کار است


 


معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت:الکترونیکی شدن تمام فعالیت‌های ثبت احوال در دستور کار است و این توانمندی در این سازمان وجود دارد.
به گزارش ايرنا، «هاشم کارگر» در آیین تکریم و معارفه مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی در اراک، افزود:بهبود فرآیندها در بخش‌های مختلف این سازمان نیز با جدیدت دنبال می‌شود.
وی بیان کرد:ثبت احوال در هویت بخشی ملی به آحاد جامعه نقش موثری دارد و از کهن‌ترین نظامات اداری شکل گرفته در کشور است که بیش از یک قرن عمر دارد و تاکنون به وظایف خود به خوبی عمل کرده است.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد:در ایام بحران کرونا بسیاری از کارکنان این سازمان داوطلبانه و بدون هیچ چشم داشتی در آرامستان‌های کشور برای خدمت‌رسانی به مردم حضور یافتند و هشت نفر از همکاران سازمان ثبت احوال کشور در ایام کرونا جان خود را از دست دادند که هفت نفر از آنها در محل کار، دچار این بیماری شدند و فوت کردند.
کارگر عنوان کرد: در ایام اربعین امسال ثبت احوال کشور کار سختی برعهده داشت و برخی ادارات تا
نیمه شب داوطلبانه برای کمک به زائران حسینی بدون هیچ نگاه مالی خدمات لازم را ارائه دادند که این نگاه بسیار ارزشمند است.
معاون وزیر کشور اضافه کرد: داشته‌های ارزشمندی در ثبت احوال وجود دارد و این سازمان به معنای واقعی مردمی است.
کارگر بیان کرد: هویت ملی در همه کشورها مهم و بدون تعارف است و قوانین سخت گیرانه ای در این خصوص وجود دارد، چرا که بی‌توجهی در این راستا می‌تواند تبعات سنگینی داشته باشد.
وی عنوان کرد: باید مراقبت‌های لازم در خصوص قوانین هویتی صورت گیرد، به طور مثال قانون اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی با مشکلات زیادی همراه است و این قانون در دولت سیزدهم در حال بررسی است.
وی با تاکید بر اینکه ثبت احوال باید به یک سازمان مجازی تبدیل شود، گفت: این سازمان باید به سمت هوشمند شدن و ارائه خدمات تمام الکترونیک حرکت کند و توانایی تحقق این مهم در سازمان وجود دارد. بهبود فرایندها و اصلاح امور باید در سازمان مدنظر باشد.
رئیس ثبت احوال کشور افزود: این سازمان نزدیک به پنج هزار و ۵۰۰ عضو متخصص دارد و با خود عهد کرده ایم مدیران ثبت احوال در استان ها از بدنه سازمان ثبت احوال انتخاب شوند و انجام این مهم برنامه ریزی شده است.
وی اظهار داشت: مخاطب و مشتریان فعلی سازمان ثبت احوال کشور نسبت به ۱۰۰ سال و حتی
۵۰ سال گذشته تغییر کرده زیرا انتقال اطلاعات در هر لحظه در حال افزایش است و نگاه افراد به موضوعات متفاوت است.