جهت جلوگيري از مهاجرت روستائيان عزيز به شهرها هزينه آب شرب مصرفي كمتر از ۲۰ درصد دريافت مي‌شود

مهندس وحید مهجور رئيس آب فاضلاب شهرستان فومن؛

مهندس وحید مهجور يكي از مديران نام آشناي گيل و ديلم كه طي چند سال اخير توانست تحولي در زمينه تأمين آب آشاميدني سالم در شهرستان فومن بوجود آورد و با ايجاد رضايتمندي توانست نظر مهندس عليپور مديرعامل كاردان آب فاضلاب گيلان را به خود جلب كند تا او را به عنوان مديري نمونه معرفي كند.

جهت جلوگيري از مهاجرت روستائيان عزيز به شهرها هزينه آب شرب مصرفي كمتر از ۲۰ درصد دريافت مي‌شود



 


مهندس وحید مهجور يكي از مديران نام آشناي گيل و ديلم كه طي چند سال اخير توانست تحولي در زمينه تأمين آب آشاميدني سالم در شهرستان فومن بوجود آورد و با ايجاد رضايتمندي توانست نظر مهندس عليپور مديرعامل كاردان آب فاضلاب گيلان را به خود جلب كند تا او را به عنوان مديري نمونه معرفي كند.
آري مهندس مهجور مي‌گويد كشور پهناور ايران از نظر اقليم جغرافيايي يكي از مناطق خشك و نيمه‌خشك دنياست لذا اجراي برنامه‌هاي صرفه‌جويي و مصرف بهينه آب در حال حاضر بيش از پيش احساس مي‌شود كه البته بايد به صورت يك فرهنگ عمومي در آيد و حتي لازم و ضروريست از مدارس ابتدايي شروع شود تا نحوه مصرف بهينه آب  براي مردم عزيز ما تشريح گردد. رئيس آب فاضلاب شهرستان فومن افزود انصافاً سرمايه‌گذاري در پروژه‌هاي آبرساني به شهرستان‌ها خصوصاً روستاهاي استان در زمان مهندس عليپور مديرعامل مردمي گيلان را نباید  فراموش  کرد و همچنان توجه دولت را به امر مهم آب‌رساني قابل ستايش دانست و ابراز اميدواري كرد و گفت تأمين آب آشاميدني روستائيان عزيز نيز هميشه دغدغه‌هاي ما بوده است چون باید با  خدمات‌رساني از  مهاجرت روستائيان زحمتكش به شهرها جلوگيري شود البته اين موضوع علاوه‌ بر جايگاه بي‌بديل بهداشت و حفظ سلامت و عدم مهاجرت و توسعه پايدار زندگي روستايي را به دنبال خواهد داشت.
مهندس مهجور در ادامه افزود جا دارد تا يادآور شوم كه شهرستان فومن يكي از قديمي‌ترين شهرستان‌هاي گيلان است و در نقاطي به عنوان مركز غرب گيلان نيز مطرح مي‌باشد و آثار تاريخي متعددي ازجمله دژ عظيم قلعه رودخان و شهرك تاريخي ماسوله با معماري كم‌نظير خود يكي از بزرگترين گردشگاه هاي مطرح ايران و جهان است. اما متأسفانه خدمات زيربنايي و روبنايي آن در شأن آثار تاريخي نيست جا دارد تا توجه بيشتري به اين موارد شود.
مهندس مهجور افزود با همه ناملايمات و كمبودها اما از خدمات‌دهي به مردم شريف فومن غافل نبوديم و همچنان شبانه‌روز پاي كار هستيم البته از جناب بهروزي‌فر نماينده پرتلاش مردم شهرستان فومن انتظار داريم تا در خصوص تخصيص بودجه به ما ياري بدهند و بيشتر ما را مورد توجه قرار دهند. از مهندس مهجور سوال كردم كه در زمان مديريت شما چه اقداماتي داشته‌ايد گفت بايد يادآور شوم كه در زمينه احداث تصفيه‌خانه و خطوط انتقال شبكه فاضلاب پيشرفت خوبی داريم كه با اعتباري بالغ بر 570 ميليارد تومان و همچنين احداث شبكه آب به طول 30 كيلومتر در شهر فومن با اعتباري بالغ بر 6 ميليارد تومان و همچنين بازسازي روستايي 15 باب با اعتبار بالغ بر 5/1 ميليارد تومان و بازسازي تجهيزات تأسيسات و ايستگاه پمپاژ و منابع توليد
 10 باب با اعتباري بالغ بر 5/1 ميليارد تومان و همچنين حفر 30 حلقه چاه در روستاها با اعتباري 2 ميليارد تومان و آبرساني 37 روستاي فاقد شبكه و مخازن ذخيره آب براي روستاهاي فاقد مخزن و ذخيره آب و ديزل ژنراتور براي منابع توليد سايت آبرساني باغبانان ازجمله پروژه‌هايي است كه در دست اقدام داريم. البته لازم به ذكر است كه نبايد از حمايت‌هاي بي‌دريغ جناب دكتر فكور فرماندار مردمي و متخصص شهرستان فومن غافل بود چون هميشه يار و ياور ما بوده‌اند و بايد عنوان كنم كه تشويق و دلگرمي‌هاي فرماندار فومن بود كه ما را مرتباً شارژ مي‌كرد تا ما هم بطور شبانه‌روز در خدمات‌دهي به مردم عزيز مشغول باشيم.
رئيس آب فاضلاب شهرستان فومن همچنان افزود طرح جهاد آبرساني با حمايت سپاه پاسداران از اقدامات بسيار مفيدي بوده كه به موقع توانست بازوي قوي براي مديران آب فاضلاب استان باشد. جا دارد تا از اين بابت تقدير و قدرداني
كنيم.
 رئيس آب فاضلاب شهرستان فومن گفت تاكنون بيش از 600 فقره آب غيرمجاز را كشف كرديم و همه اين افراد را دعوت كرديم و با تشويق امتياز واگذار نموديم كه البته 850 انشعاب وصل نشده داريم كه انشاءالله بزودي با حمايت جناب مهندس عليپور نصب و راه‌اندازي خواهيم كرد.
در پايان يادآور مي‌شوم كه مهندس مهجور از سال81 در شركت آب فاضلاب در مراحل مختلف مديريت داشت و حتي چندين سال بعنوان رييس آب فاضلاب رستم‌آباد و كوچصفهان را نيز در كارنامه به همراه دارد و با كوله‌باري از تجربه مي‌خواهد آب فاضلاب شهرستان فومن را نيز سر و سامان بدهد. انشا‌اله به اميد آن روز.
رشت – سيداكبر خوشحال