اجرای تعرفه پلکانی گاز ابتدا از ارگان‌های دولتی شروع شود

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران ؛

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران ؛ اجرای تعرفه پلکانی گاز ابتدا از ارگان‌های دولتی شروع شود



رضا پدیدار، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران در گفت وگو با خبرگزاری مهر، در پاسخ به سوالی درباره اهمیت اجرای طرح تعرفه گذاری پلکانی گاز خانگی گفت: تعرفه گذاری پلکانی گاز خانگی اقدامی است که می‌تواند مردم را به سمت کاهش استفاده از انرژی سوق دهد.
وی با بیان اینکه این طرح سال هاست در کشورهای اروپایی در حال اجرا است افزود: اکثر کشورهایی که از حامل‌های انرژی استفاده می‌کنند، غالباً از همین روش تعرفه گذاری پلکانی انرژی برای کنترل مصرف استفاده می‌کنند. این کشورها استانداردی را برای سطح زیر بنای مفید ساختمان در نظر می‌گیرند.
رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران در ادامه توضیح داد: قیمت پایه انرژی را برای فضای تا ۱۰۰ متر حساب می‌کنند و بر مبنای آن هر چقدر به سطح زیر بنا اضافه شود به همان نسبت سطح مصرف سایر حامل‌های انرژی افزایش پیدا می‌کند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: با اجرای تعرفه گذاری پلکانی باید وقتی سطح زیر بنای منازل افزایش پیدا می‌کند، میزان تعرفه انرژی هم به تناسب آن افزایش پیدا کند. این تعرفه گذاری خانوارها را هوشیار می‌کند تا مدیریت مصرف داشته باشند.
وی افزود: وقتی این مدیریت موضون شود در تمام بخش‌ها مدیریت مصرف انرژی مخصوصاً گاز رعایت می‌شود. در اکثر سازمان‌های دولتی در فصل‌های سرد سال تمام سیستم‌های گرمایشی روشن و در و پنجره‌ها هم باز است. دولت ابتدا باید از خودش شروع کند و خودش را اصلاح کند به جای اینکه فشار به مصرف خانگی بیاورد.