رشد۲۳۶درصدی تردد مسافر از گمرک بازرگان

مدیر پایانه مرزی بازرگان:

مدیر پایانه مرزی بازرگان: رشد۲۳۶درصدی تردد مسافر از گمرک بازرگان

 


مدیر پایانه مرزی بازرگان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، تردد مسافر از طریق این مرز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳۶درصد افزایش یافته است.
جابر اکبرپور در گفت و گو با ایسنا با اعلام این خبر بیان کرد: امسال ۶۱۸هزار و ۲۴۰نفر مسافر از طریق مرز بازرگان تردد کرده‌اند، در حالیکه سال قبل، این تعداد۱۸۳هزار و ۹۶۲نفر بود.
وی در این بازه زمانی تعداد مسافران ورودی ایرانی را ۲۱۴هزار و
 ۴۰۱ نفر و مسافران خروجی ایرانی را ۲۰۰هزار و ۳۷۰نفر اعلام کرد و افزود: مسافران ورودی ایرانی ۲۷۱درصد و خروجی ایرانی نیز ۴۰۲درصد بیشتر شده است.
مدیر پایانه مرزی بازرگان ادامه داد: شمار ورودی مسافران خارجی نیز در همین مدت ۱۱۲هزار و ۲۳۲نفر و شمار مسافران خروجی نیز ۹۱هزار و ۲۳۷نفر بود که به ترتیب۱۱۶ و ۱۶۵درصد رشد داشته است.
اکبرپور با بیان اینکه مرز بازرگان از نیمه خرداد سال ۹۹ و پس از پیگیری‌های مسئولان فقط برای تردد کامیون‌ها به صورت ۲۴ ساعته فعال شد، اضافه کرد: تردد کامیون از این مرز همچنان ادامه دارد و مشکلی در این خصوص دیده نمی‌شود.
گمرک بازرگان در ماکو در مجاورت مرز ایران با کشورهای ترکیه و جمهوری‌ آذربایجان قرار دارد؛ مرزهای جمهوری اسلامی در این منطقه و با این کشورها به ترتیب ۱۳۰ و ۱۴۰ کیلومتر است.