فوتبال با طعم سوپرجام

استقلال - نساجی؛

تیم‌های نساجی مازندران و استقلال تهران از ساعت ۱۶ امروز (چهارشنبه) در ورزشگاه شهید باهنر کرمان باید برگزار کننده سوپر جام فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰ باشند. جدالی جذاب که برنده‌ی آن فاتح یک جام خواهد شد.

فوتبال با طعم سوپرجام

 


 


 تیم‌های نساجی مازندران و استقلال تهران از ساعت ۱۶ امروز (چهارشنبه) در ورزشگاه شهید باهنر کرمان باید برگزار کننده سوپر جام فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰ باشند. جدالی جذاب که برنده‌ی آن فاتح یک جام خواهد شد.
سوپرجام در فوتبال ایران هیچ‌وقت جزو اولویت‌ها نبوده و نگاهی جدی به آن نشده است. سال ۱۳۸۴ اولین سالی بود که شاهد بازی سوپرجام بودیم. جایی که تیم صبا در ورزشگاه دستگردی با چهار گل از سد فولاد خوزستان گذشت و برنده‌ی اولین دوره شد.
این مسابقه برای حدود یک دهه برگزار نشد تا اینکه در سال ۱۳۹۵ استقلال خوزستان به عنوان قهرمان لیگ برتر به ورزشگاه فولادشهر رفت تا مقابل فاتح جام حذفی یعنی ذوب‌آهن صف‌آرایی کند. شاگردان یحیی گل‌محمدی با ۲ گلی که در وقت‌های اضافه زدند حریف خود را با حساب چهار بر ۲ شکست دادند و عنوان قهرمانی را مال خود کردند.سال بعد نوبت به پرافتخارین تیم این رویداد رسید تا اولین جام خود را به ارمغان بیاورد. پرسپولیس با کسب پیروزی سه بر صفر مقابل نفت تهران در ورزشگاه آزادی جشن قهرمانی برپا کرد. سال بعد قرار بود شاهد دیدار استقلال و پرسپولیس در سوپرجام باشیم اما استقلال در تاریخ مورد نظر در زمین حاضر نشد و حکم به برتری سه بر صفر پرسپولیس و قهرمانی شاگردان برانکو صادر شد.
سال ۱۳۹۸ هم پرسپولیس قهرمانی سوپر جام را به دست آورد. آنها فاتح لیگ و جام حذفی شده بودند و جام قهرمانی به آنها اهدا شد.
چهارمین قهرمانی متوالی سرخ‌پوشان تهرانی در سال ۹۹ رقم خورد. جایی که تیم یحیی گل‌محمدی با نتیجه‌ی یک بر صفر در خانه از سد تراکتور تبریز گذشتند. عیسی آل کثیر زننده‌ی تک گل مسابقه بود. در سال ۱۴۰۰ نوبت به فولاد خوزستان رسید تا حریف پرسپولیس در بازی سوپرجام شود. رقابتی که برای اولین بار به میزبانی استان کرمان برگزار شد و تیم فولاد با تنها گل موسی کولیبالی ،  جام قهرمانی را بالای سر برد و به سریال قهرمانی‌های پرسپولیس خاتمه داد.
حالا در سال ۱۴۰۱ شاهد رقابتی جذاب بین استقلال و نساجی هستیم. ۲ تیمی که با ۲ سرمربی متفاوت باید به مصاف هم بروند. ریکاردو ساپینتو و حمید مطهری در لیگ مقابل هم قرار گرفتند که آبی‌پوشان در ورزشگاه آزادی با حساب سه بر یک به پیروزی دست یافتند. حالا ولی بازهم استان کرمان و این بار شهر کرمان میزبان بازی خواهد بود.