اتمام عملیات بارگذاری کاتالیست‌های پتروشیمی هنگام

اتمام عملیات بارگذاری کاتالیست‌های پتروشیمی هنگام



عملیات بارگذاری ۱۸۰ تن کاتالیست واحد آمونیاک شرکت پتروشیمی هنگام، با موفقیت به اتمام رسید.
  به گزارش نفت و انرژی "نفت ما"،  طی هفته گذشته با برنامه‌ریزی و اجرای دقیق فرآیند بارگذاری
 ۱۸۰ تن کاتالیست و محافظ آن در بخشی از راکتورهای واحد آمونیاک، توسط همکاران گروه راه‌اندازی و بهره‌برداری و با رعایت کامل شرایط ایمنی به اتمام رسید.
گفتنی است، این شرکت در سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» و در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، کاتالیست‌های مورد نیاز بخشی از راکتورهای واحد آمونیاک را از شرکت‌های داخلی «نفت و گاز سرو» و «گسترش فناوری خوارزمی» تهیه کرده است.

 

 

 


استقبال سرمایه‌گذاران روسی برای حضور
در هاب‌های پتروشیمی، نفت و گاز ایران
سرپرست دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی درباره آخرین نتایج نشست هیأت‌های تجاری ایران و روسیه افزود: همان‌طور که پیش از این از دولت فدرال روسیه درخواست کرده بودیم در این جلسات شاهد حضور شرکت‌های بزرگ روسی در حوزه‌های مختلف بودیم که خوشبختانه این شرکت‌های روسی مذاکرات اقتصادی جدی با همتایان ایرانی خود در زمینه سرمایه‌گذاری مشترک در طرح‌های میان دو کشور انجام دادند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آقای نصرالله ابراهیمی  گفت: : مقرر شد هیأت‌های تجاری دو طرف با استفاده از سازوکار‌های قانونی و دیپلماتیک بعد از این نشست در دو کشور حضور یابند و از نزدیک با ظرفیت‌های اقتصادی مناطق آزاد دو کشور آشنا شوند.
سرپرست دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی ایجاد اتحادیه اقتصادی مشترک برای مناطق آزاد بین دو کشور را یکی از اصلی‌ترین اهداف نشست هیئت‌های تجاری دو کشور دانست و گفت: در فاز نخست برنامه‌ریزی‌شده تا میان مناطق آزاد لوتوس آستاراخان، انزلی و چابهار رابطه ایجاد کنیم و برای آینده در نظر داریم این ارتباط را تا منطقه آزاد موندرا بمبئی هند توسعه دهیم.