برترین دانشگاه‌های آلمان در سال ۲۰۲۳

برترین دانشگاه‌های آلمان در سال ۲۰۲۳

 


قسمت اول
‌نظام رتبه‌بندی "تایمز" به تازگی دانشگاه‌های جهان و هر کشور را رتبه‌بندی کرده است.در این گزارش ۱۰ دانشگاه برتر آلمان در سال ۲۰۲۳ معرفی می‌شوند.به گزارش ایسنا به نقل از وب سایت رسمی تایمز هایر اجوکیشن، دانشگاه‌های آلمان در سطح جهان عملکرد تقریبا خوبی دارند. به نحوی‌که
بیش از ۱۰ دانشگاه این کشور در میان ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد.
در آخرین رتبه بندی "تایمز هایر اجوکیشن"
(Times Higher Education) برای سال ۲۰۲۳ میلادی، دانشگاه‌های مختلف جهان بر اساس ۱۳ شاخص با دقت مورد بررسی قرار گرفتند و عملکرد آنها در چهار حوزه شامل: "آموزش"، "تحقیق"، "انتقال دانش" و "چشم انداز بین المللی" ارزیابی شد.
  اما در این میان دانشگاه‌ها به تفکیک هر کشور نیز مورد بررسی قرار گرفتند که رتبه بندی دانشگاه‌های آلمان به شرح ذیل است:
  دانشگاه "فنی مونیخ"(Technical University of Munich)
دانشگاه فنی مونیخ یک دانشگاه تحقیقاتی در مونیخ آلمان است. این دانشگاه یکی از بزرگترین و برجسته‌ترین موسسات فناوری آلمان است. دانشگاه فنی مونیخ (TUM) یکی از دانشگاه‌های برتر اروپا و متعهد به تعالی در تحقیق و تدریس، آموزش بین رشته‌ای و ارتقاء فعال دانشمندان جوان است. این دانشگاه همچنین پیوندهای محکمی با شرکت‌ها و موسسات علمی در سراسر جهان دارد و از نخستین دانشگاه‌های آلمان محسوب می‌شود.
رتبه جهانی:۳۰
  دانشگاه "لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ"(Ludwig Maximilian University of Munich)
از بزرگترین دانشگاه‌های آلمان و یکی از دانشگاه‌های برتر آن کشور است که در شهر مونیخ قرار دارد. این اولین دانشگاه ایالت بایرن بوده که در سال ۱۴۷۲ میلادی در شهر اینگولشتات (۸۰ کیلومتری شمال مونیخ، که در آن زمان دهکده کوچکی بود) بنیان‌گذاری شد و پس از اشغال شهر توسط ارتش فرانسه در سال ۱۷۹۹ به شهر لاندزهوت و سپس به شهر مونیخ منتقل گشت.
رتبه جهانی:۳۳
ادامه دارد...