برترین دانشگاه‌های آلمان

دانشگاه "هایدلبرگ"(HeidelbergUniversity) دانشگاه هایدلبرگ قدیمی‌ترین و برجسته‌ترین دانشگاه آلمان و در زمره مشهورترین دانشگاه‌های دنیا به شمار می‌آید.این دانشگاه در سال ۱۳۸۶ میلادی تأسیس شد



قسمت دوم
 دانشگاه "هایدلبرگ"(HeidelbergUniversity)
دانشگاه هایدلبرگ قدیمی‌ترین و برجسته‌ترین دانشگاه آلمان و در زمره مشهورترین دانشگاه‌های دنیا به شمار می‌آید.این دانشگاه در سال ۱۳۸۶ میلادی تأسیس شد.
دانشکده پزشکی هایدلبرگ از بهترین دانشکده‌های پزشکی اروپا و دنیا به حساب می‌آید و سالیانه مقالات بسیاری از این دانشگاه در مجلات معتبر دنیا به چاپ می‌رسد.این دانشگاه در بسیاری از رشته‌ها رتبه‌ای برابر و حتی بالاتر از دانشگاه آکسفورد و دیگر دانشگاه های مطرح دنیا کسب کرده است.
رتبه جهانی:۴۳
"شاریته -دانشگاه پزشکی برلین"( Charité)
دانشگاه پزشکی برلین یکی از بزرگترین بیمارستان‌های دانشگاهی اروپاست که در سال ۱۷۱۰ میلادی تأسیس شد و وابسته به دانشگاه هومبولت برلین و دانشگاه آزاد برلین است.
این بیمارستان آموزشی همکاری گسترده‌ای با بنیاد پژوهش آلمان دارد و یکی از بزرگترین مراکز پژوهش‌های پزشکی در آلمان است.بیش از نیمی از برندگان جایزه نوبل پزشکی آلمان، از حمله امیل آدولف فون برینگ، روبرت کخ و پاول ارلیش از پزشکان این بیمارستان بودند.
رتبه جهانی:۷۳
 دانشگاه "هومبولت برلین"(Humboldt University of Berlin)
این دانشگاه که در شهر برلین قرار دارد، طی دو قرن گذشته جایگاه بسیاری از بزرگان و اندیشمندان آلمانی بوده‌است. دانشگاه هومبولت
یکی از ۱۱ برنده جایزه برترین دانشگاه‌های قدیمی آلمان است و همواره یکی از بهترین دانشگاه‌های اروپا و از برترین‌ها در زمینه هنر و علوم انسانی در سطح جهان بوده است.
رتبه جهانی:۸۶
* ايسنا
ادامه دارد...