سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل بیمارستان ولیعصر(عج) اراک مصوب شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت:سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل بیمارستان ولیعصر(عج) اراک مصوب شد.

سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل بیمارستان ولیعصر(عج) اراک مصوب شد


 


اراك-خبرنگار آفرينش
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت:سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل بیمارستان ولیعصر(عج) اراک مصوب شد.
دکتر «علیرضا امانی» افزود:این طرح درمانی برای تکمیل و بهره‌برداری با کمبود منابع مالی مواجه نیست و مهمترین مشکل زمان است و برخی مشکلات در روند ساخت این طرح به سالهای گذشته باز می‌گردد که واحد حقوقی و بازرسی در این زمینه فعال شده است.
وی با بیان اینکه اکنون ۳۰۰ نفر در فرآیند تکمیلی طرح توسعه بیمارستان ولیعصر(عج) اراک همکاری دارند، اظهار داشت:این طرح درمانی ۸۳ تا ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عمده مشکل در تکمیل این طرح، مجموعه اقدامات و فعالیت‌های ناقص پیمانکار قبلی است.
وی درباره وضعیت تامین دارو در استان نیز اظهار داشت:درحالی که کشور با کمبود دارو مواجه بود، استان مرکزی در این حوزه با کمترین مشکل مواجه شد و آنتی بیوتیک نیز در سطح ملی کمبود داشته و منحصر به استان مرکزی نیست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اراک، یکی از دلایل کمبود دارو را افزایش مراجعات عنوان کرد و گفت:در طول کمتر از ۲۴ ساعت ۲ هزار و ۳۰۰ مراجعه در یکی از مراکز درمانی استان ثبت شده که اکنون به  ۱۷۰ نفر رسیده است.
دکتر امانی افزود: ۹۷ درصد داروهای کشور در داخل تولید می‌شود و لازم است از شرکت‌های دارویی داخلی در شرایط مناسب حمایت
به عمل آید.  
وی افزود:شیوع آنفلوآنزا به ویژه در هفته آینده در استان ادامه دارد و اوج گرفتن این بیماری دور از انتظار نیست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۱۱۰ هزار مترمربع طرح خدمات درمانی در حال ساخت در استان وجود دارد.
 سرعت بخشی به ارائه خدمات پزشک خانواده از اولویت‏های دولت سیزدهم
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز گفت:تسریع در ارائه خدمات درمانی با بهره گیری از پزشک خانواده یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم است.
دکتر «علی علیمحمدی» افزود: طرح پزشک خانواده سال ۱۳۸۴ در مراکز و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر با استفاده از خدمات بیمه سلامت کلید زده شد.
وی اظهار داشت:از سال ۱۳۹۰ تا ۹۱ در ۲ استان فارس و مازندران، پزشک خانواده با تامین زیرساخت ها شروع به فعالیت کرده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت:با اجرای این طرح درمانی، در نظام بهداشت سلامت کاهش هزینه ها در مراکز درمانی و تخصصی رقم خواهد خورد.
دکتر علیمحمدی افزود: ۵۷ مرکز پایگاه سلامت در اراک خدمات رسانی می‌کنند که مبنای استقرار این پایگاه‌ها بر اساس ضریف جمعیتی و پزشک خانواده است.
وی در ادامه به شیوع فصلی شپش در بین دانش‌آموزان اشاره کرد و اظهار داشت:این بیماری با همکاری خانواده‌ها و مدارس قابل درمان است و با مصرف شامپوی تجویز شده از سوی پزشک به سهولت می‌توان آن را درمان کرد.
 انجام پنج هزار و ۴۷۵ عمل جراحی در نیمه اول امسال در استان مرکزی
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز گفت:۱۵ هزار  و ۸۰۹ خدمت بهداشتی در نیمه اول امسال در این استان انجام شده که
پنج هزار و ۴۷۵ مورد آن عمل جراحی در رشته‌های تخصصی بوده است.  
دکتر «رضا شجاعی » افزود:اکنون خدمات ناباروری در استان در
سه مرکز جهاد دانشگاهی، بیمارستان های امیرالمومنین (ع) و سینا در اراک ارائه می۲شود.
وی اظهار داشت:۹۵۹هزار مراجعه در نیمه اول امسال به بیمارستان های استان مرکزی انجام شده که عمده این مراجعات به شکل سرپایی خدمات درمانی دریافت کرده‌اند.
دکتر شجاعی افزود:با وجود همه‌گیری آنفلوآنزا در بیشتر استان‌های کشور، استان مرکزی فوتی ناشی از ابتلا به این بیماری فصلی نداشته و اگر مواردی از سوی مراجع غیررسمی اعلام شده، تکذیب می‌شود.
وی اظهار داشت:رعایت دستورالعمل‌ها و استفاده از مواد غذایی مناسب می‌تواند در ابتلا نشدن به این بیماری کمک موثری باشد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: گروه سنی کودکان و دانش آموزان به سبب تجمع در مدارس بیشترین آمار مبتلایان را شامل می‌شوند.
۱۶ واحد بیمارستانی استان مرکزی با مدیریت دولتی، سه بیمارستان با راهبری حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی و سه بیمارستان خصوصی در اراک و ساوه ارائه خدمت دارند.