برقراری مجدد یارانه ۳ میلیون نفر

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها سیده طیبه حسینی گفت: از ۵ میلیون نفری که یارانه آنها در اردیبهشت ماه به دلیل قرار گرفتن در دهک دهم پردرآمدی قطع شده بود، بعد از ثبت تقاضا برای بازنگری در دهک خانوار خود از طریق سامانه حمایت وزارت رفاه و برگزاری آزمون وسع خانوار، یارانه ۳ میلیون نفر به تدریج از تیرماه تاکنون برقرار شده است.

 

 


سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها سیده طیبه حسینی گفت:  از 5 میلیون نفری که یارانه آنها در اردیبهشت ماه به دلیل قرار گرفتن در دهک دهم پردرآمدی قطع شده بود، بعد از ثبت تقاضا برای بازنگری در دهک خانوار خود از طریق سامانه حمایت وزارت رفاه و  برگزاری آزمون وسع خانوار، یارانه 3 میلیون نفر به تدریج از تیرماه تاکنون برقرار شده است.
سیده طیبه حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، این نکته را هم گفت: براساس اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان مستقر در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و برگزاری آزمون وسع خانوار، از تیرماه یارانه عده‌ای برقرار شد و بعد از آن در مردادماه و شهریورماه یارانه افراد دیگری برقرار شد و در مجموع 3 میلیون خانوار جدید به جمع یارانه‌بگیران اضافه شده است.
سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در پاسخ به این پرسش که آیا یارانه کسانی که با اجاره کارت ملی خود به دیگران سهمیه
 2 هزار دلار دریافت می‌کنند قطع می‌شود، گفت: ما نمی‌گوییم یارانه آنها قطع می‌شود، اما کسانی که طبق دهک‌بندی و معیارهای وزارت رفاه در دهک دهم پردرآمدی قرار بگیرند، از یارانه حذف می‌شوند.