بافت فرسوده ملارد و لزوم رسیدگی به آن نیازمند توجه بیشتر مسئولین فراشهرستانی و ملی است

عضو شورای اسلامی ملارد:

در نشستی که با حضور اعضای شورای اسلامی ملارد و به ریاست کریم چگینی رئیس کمیسیون عمران برگزار گردید ، در خصوص بافت فرسوده و لزوم رسیدگی به این مهم بحث و تبادل نظر گردید .



در نشستی که با حضور اعضای شورای اسلامی ملارد و به ریاست کریم چگینی رئیس کمیسیون عمران برگزار گردید ، در خصوص بافت فرسوده و لزوم رسیدگی به این مهم بحث و تبادل نظر گردید .
کریم چگینی با اشاره به وضعیت نامناسب بافت فرسوده ،آسیب‌های زندگی در خصوص مردم ساکن در این بافت‌ها مواردی را بیان نمود و گفت :برای رفع بافت فرسوده نیاز به همیاری و همکاری مردم داریم و ما نیز با توجه به سیاست‌های کلی مدیریت شهری سعی داریم ضمن دعوت از سرمایه گذاران و مردم در راستای مرتفع نمودن بافت فرسوده امتیازاتی در نظر بگیریم تا نسبت به ترغیب و تشویق مردم در این خصوص اقدام نماییم .
وی در ادامه اختصاص یک طبقه مازاد بر تراکم ، صدور پروانه ساختمانی بصورت کاملا رایگان و امضای توافق نامه بین مدیریت شهری و
نظام مهندسی برای تعدیل 50 درصدی حق نظارت بر ساخت و ساز در حوزه بافت فرسوده ، افزایش سطح اشتغال از 60 درصد به 80 درصد و اعطای امتیازات تجاری در معابری که قابلیت تجاری‌سازی دارند اما خارج از ضوابط طرح تفضیلی می‌باشند ، را از پیشنهاداتی دانست که برای امتیاز دهی جهت افزایش مشارکت مردمی در راستای مصوبات شورا قرار خواهد گرفت .
وی افزود: انجام و عملی شدن این امتیازات تنها منوط به اخذ مجوزهای قانونی از مراجع ذیربط و کمیسیون ماده 5 استان و سایر موارد قانونی خواهد بود که تمام این موارد برای بحث و تبادل نظر در صحن علنی شورا ارجاع گردید و تصویب موارد فوق برای طی کردن مراحل قانونی ارسال گردید .
وی در پایان یادآور شد : بر اساس مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی بافت فرسوده دارای مولفه‌هایی همچون نفوذ ناپذیری ، ناپایداری، ریز دانگی می‌باشد که براین اساس وجود بافت فرسوده باعث مشکلات دسترسی ، عدم زیبایی منظر شهری ، ناهمگونی ، عدم ثبات در بلایای طبیعی و غیره است که نیازمند به توجه بیشتر مسئولین فراشهرستانی و ملی می باشند.