مدیراستاندارد یزد: استاندارد، حلقه اتصال صنعت و دانشگاه است

مدیراستاندارد یزد: استاندارد، حلقه اتصال صنعت و دانشگاه است



يزد-اکبرخیرخواه
مدیرکل استاندارداستان یزدگفت:استانداردحلقه اتصال صنعت و دانشگاه است و با توجه به امکانات و شرایط مناسبی که دارد به خوبی می‏تواند در این فضا انجام وظیفه نماید.
محمدرضا زارع بنادکوکی که به اتفاق معاونین اداره کل به منظور بررسی راه های همکاری‏های مشترک به جهاد دانشگاهی یزد رفته بود افزود:می‏توان گفت که ده ها سال است، مسئولین و گردانندگان کشور از ارتباط نامناسب صنعت، دانشگاه و مراکز آموزش عالی در رنج هستند و برای آنان این نقیصه به یک دغدغه عمومی تبدیل شده است.
وی ادامه داد:استاندارددارای توان علمی و اجرایی بالایی است و به خاطر نگاه تحولی و توانمندی که دارد به خوبی می‏تواند خلاء میان
صنعت و دانشگاه را پرکرده و هردوطرف را به فهم و زبانی مشترک برساند.
مدیرکل استاندارداستان یزددربخش دیگری از سخنان خودگفت:جای خوشبختی است که جهاد دانشگاهی یزد درزمینه استانداردسازی بین المللی از طریق استقرار کمیته فنی متناظر TC206  با موضوع سرامیک‏های ظریف با این اداره کل همکاری دارد، منتهی ازآنجایی که استانداردسازی یکی از وظایف اصلی ما هست، باید به دنبال راهی باشیم که انرژی بالای دانشگاه و اساتید مجرب آن مجموعه در راه تدوین استانداردهای ملی هم به کار گرفته شود.  
این مسئول تاکید کرد:جهاددانشگاهی یزد دارای بنیه علمی و اجرایی قابل قبولی است و با توجه به زیرساخت‏هایی که دارد می‏تواند
گواهینامه های 17025 آزمون محور خود را ازطریق مرکز ملی تایید صلاحیت ایران (NACI) به محصول محور تبدیل نموده و در زمینه آزمون کالاهای تولیدی، با استاندارد یزد وارد همکاری متقابل شود.
روح الله دهقانی فیروزآبادی، رییس جهاددانشگاهی یزد نیز در این نشست گفت:جهاد دانشگاهی یزد یک نهاد عمومی غیردولتی است و محدویتی برای ایجاد تنوع و گسترش دامنه فعالیت‏هایش ندارد و پیشنهاد ورود این مجموعه به فعالیت‏هایی نظیر بازرسی، نمونه برداری و ایجاد مرکز آموزشی همکار از سوی مدیرکل استاندارد یزد نشانگر گام‏های روبه جلویی است که این نهاد دولتی برای گسترش روابط با مراکزعلمی و دانشگاهی استان می‏خواهد بردارد.