امضای تفاهم نامه همکاری میان استاندار مازندران و مرکز ملی فضای مجازی

تفاهم‌نامه همکاری و مشارکت بین استاندار مازندران و دبیر شورای‌عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی به منظور استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های علمی و پژوهشی دستگاه‌ها و نهادهای استان برای توسعه فضای مجازی امضا شد. ‎

امضای تفاهم نامه همکاری میان استاندار مازندران  و مرکز ملی فضای مجازی


 


ساری-رقیه سامع
تفاهم‌نامه همکاری و مشارکت بین استاندار مازندران و دبیر شورای‌عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی به منظور استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های علمی و پژوهشی دستگاه‌ها و نهادهای استان برای توسعه فضای مجازی امضا شد. ‎
این تفاهم‌نامه به‌ منظور ایجاد زمینه‌های لازم برای همکاری پایدار بین مرکز ملی فضای مجازی به نمایندگی سیدابوالحسن فیروزآبادی به‌عنوان دبیر شورای‌عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی و سید محمود حسینی پور به عنوان استاندار مازندران در پنج ماده و یک تبصره منعقد و امضاء شد.
پیش از امضای این تفاهم نامه، معاونان مرکز ملی فضای مجازی، امید محبی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران و سجاد خسروانیان، مشاور اجرایی استاندار و دبیر شورای فضای مجازی استان مازندران در گزارشی به اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های پیش رو در حوزه فضای مجازی پرداختند.
موضوع این تفاهم‌نامه؛ همکاری و مشارکت طرفین در توسعه فضای مجازی استان مازندران و هم‌ راستاسازی دستگاه‌ها و نهادهای استان با هدف مصوبات و تصمیمات شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی و تعیین اولویت‎های اجرایی مرتبط با فضای مجازی در استان است.
تعیین اولویت‎های اجرایی و برنامه های اقدام مرتبط با فضای مجازی درسطح استان، همکاری و کمک به رفع موانع توسعه کسب و کارهای فضای مجازی استان، تسریع و تسهیل اجرای مصوبات شورای عالی فضای مجازی در سطح استان، همکاری در خصوص توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز استان، ایجاد آمادگی در تمام ارکان و دستگاه‌های استان در زمینه توسعه دولت هوشمند، همکاری در تعریف، راهبری و پیاده‌سازی پروژه‌های استانی در حوزه فضای مجازی مطابق با اسناد مصوب شورای‌عالی فضای مجازی، همکاری در بالابردن سطح دانش و آگاهی مسئولان استانی به‌ منظور مواجهه فعالانه با تحولات فناوری و افزایش سواد فضای مجازی و نظارت و هماهنگی در ایجاد و توسعه پلتفرم های بومی و همکاری در زمینه توسعه پلتفرم های ملی از محورهای فعالیت‌های موضوع تفاهم‌نامه است.
 تدوین بسته‌های حمایتی برای تقویت کسب و کارهای فضای مجازی مازندران
استاندار مازندران در مراسم امضای این تفاهم نامه با بیان اینکه نخستین استانی بودیم که دستور رییس‌جمهور را در تشکیل شورای فضای مجازی اجابت کردیم، گفت: اهمیت فضای مجازی و لزوم فراهم ساختن زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری در این فضا، توجه به اقتصاد دیجیتال، فعال سازی کسب و کارهای نوپا، کمک به ارتقای امنیت زیرساخت‌های ارتباطی و تلاش برای افزایش سواد رسانه‌ای مردم و مدیران از جمله ضرورت‌های شکل گیری این شورا بود.
سید محمود حسینی پور با اشاره به ظرفیت‌های کسب و کارهای فضای مجازی در مازندران، گفت: راهبرد و برنامه ما این است که با بهره گیری از ظرفیت تمامی دستگاه‌های متولی به خصوص مرکز ملی فضای مجازی از کسب و کارها در فضای مجازی و پلتفرم‌ها حمایت کنیم و نگذاریم به آنان آسیبی وارد
 شود.
وی بیان کرد: بسته‌های حمایتی از کسب و کارهای فضای مجازی در استان در حال تدوین است تا بتوانیم ضمن حمایت از فعالان این حوزه، فرصت‌های شغلی جدیدی نیز برای نسل ‌های جوان و نوجوان و نخبگان علمی و دانشگاهی فراهم کنیم.