معاون آموزشی دانشگاه: اعمال افزایش ۲۰ درصدی ورودی دانشجوی پزشکی در جندی‌شاپور

معاون آموزشی دانشگاه: اعمال افزایش ۲۰ درصدی ورودی دانشجوی پزشکی در جندی‌شاپور



معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اعمال افزایش ظرفیت، گفت: امسال بین ۲۷۰ تا ۳۰۰ دانشجوی پزشکی در دو ورودی مهرماه و بهمن‌ماه وارد دانشگاه علوم پزشکی اهواز شده‌اند.
دکتر شهنام عسکرپور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: چندین مدل ورودی دانشجو به رشته پزشکی داریم که دسته اول داوطلبان کنکور سراسری یا دانشجویان روزانه، دانشجویان سهمیه مناطق محروم و دانشجویان شهریه‌پرداز هستند. دسته‌ای از دانشجویان را نیز داریم که در دانشگاه بهبهان تحصیل می‌کنند اما زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هستند و به زودی پزشکی شوشتر نیز اضافه می‌شود.
وی افزود: از این طریق امسال بین ۲۷۰ تا ۳۰۰ دانشجوی پزشکی در دو ورودی مهرماه و بهمن‌ماه وارد دانشگاه علوم پزشکی اهواز شده‌اند اما همگی در کنکور سراسری ۱۴۰۱ شرکت کرده‌اند.  
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص اعمال افزایش ظرفیت پزشکی گفت: امسال قرار بود ۲۰ درصد افزایش ظرفیت پزشکی اعمال شود که بیش از آن پذیرش شد و دانشجویانی که تعهد مناطق محروم هستند بیش از ۲۰ درصد هستند.
عسکرپور در خصوص متناسب‌سازی امکانات موجود با تعداد دانشجویان بیان کرد: در حال تلاش برای افزایش امکانات آموزشی و رفاهی دانشگاه هستیم اما هنوز مشکلاتی داریم. دانشگاه در تلاش برای تهیه فضای خوابگاهی است و طبیعتا افزایش تعداد دانشجو نیاز به خوابگاه بیشتر، کلاس‌های بیشتر و اساتید بیشتری دارد.