اعمال بسته خدمتی جهت بیماران خاص و صعب العلاج در سامانه نسخه نویسی الکترونیک

مدیر کل بیمه سلامت استان مرکزی:

محمد رضا جیریایی ،مدیر کل بیمه سلامت استان مرکزی از اعمال بسته خدمتی جهت بیماران خاص و صعب العلاج در سامانه نسخه نویسی الکترونیک خبر داد


 


اراک-خبرنگار آفرينش
محمد رضا جیریایی ،مدیر کل بیمه سلامت استان مرکزی از اعمال بسته خدمتی جهت بیماران خاص و صعب العلاج در سامانه نسخه نویسی الکترونیک خبر داد
جیریایی در این خصوص گفت:با عنایت به ابلاغ اساسنامه صندوق بیمارهای خاص و صعب العلاج خدمات بیمه پایه جهت این بیماران منبعد در تعهد سازمان بیمه سلامت ایران می‏باشد .
وی خاطر نشان کرد: بسته خدمتی بیماران خاص و صعب العلاج در این مرحله شامل ویزیت ،دارو ،خدمات پزشکان ،پاراکلینک و خدمات توانبخشی می‏باشد.
مدیرکل بیمه سلامت همچنین اضافه کرد:اعمال بسته خدمات
بیمه ای جهت این بیماران در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی راه اندازی شده است که در مرحله اول ، بسته خدمات مرتبط با نشان های سیستیک فیبروزیس ، مولتیپل اسکلروزیس ، اتیسم ، بال پروانه ای ، موکوپلی، ساکاریدوز، هموفیلی ، دیالیز و تالاسمی پیاده سازی شده است و سایر بیماری‎ها نیز متعاقبا اجرایی خواهد شد.
جیریایی تصریح کرد:در صورتی که بیمه شدگان دارای نشان‎های مذکور باشند، محاسبات سامانه بر اساس صندوق صعب العلاج و خاص صورت می گیرد و بر اساس مالکیت مرکز ارائه دهنده خدمت ،کد خدمت و نشان بیمه شده متفاوت است.
وی در این خصوص اضافه کرد:بر اساس توافقات صورت گرفته فی مابین سازمان بیمه سلامت ایران و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، مرجع ثبت بیماری‎ها  برای دریافت تسهیلات صندوق ، سامانه وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی (RDA) می‏باشد که در این راستا سامانه مدیریت نشان با اطلاعات مرجع مذکور به روز گردیده و بیماری مشمول نشان دار می‎شوند. وي در خاتمه گفت:ضروری است ، بیماران جدید با مراجعه به معاونت درمان دانشگاه‎های علوم پزشکی و یا طبق فرایند که در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران می‎باشد جهت نشان و برخورداری از مزایایی صندوق اقدام نمایند.