بیش از ۱۳هزار کیلومتر شبکه گاز در شش ماهه اول سال جاری مورد نشت یابی قرار گرفته است

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان:

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان: بیش از ۱۳هزار کیلومتر شبکه گاز در شش ماهه اول سال جاری مورد نشت یابی قرار گرفته است


کردستان –افشین مقصودی
مدیر عامل شرکت گاز کردستان در جلسه هیات رئیسه که در سالن جلسات این شرکت برگزار شد به اهمیت و حساسیت نشت یابی اشاره و آن را مهمترین عامل در جهت جلوگیری از هدررفت منابع انرژی دانست .
مهندس احمد فعله گری با اعلام این خبر افزود:برای نشت یابی خطوط تغذیه و شبکه توزیع گاز از ابتدای سال ۱۴۰۱ برنامه ریزی مدونی تدوین گردیده و مطابق با برنامه‏ریزی مراحل انجام کار پیش رفته است.
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه گفت :برای نشت یابی اصولی و ایمن از پیشرفته ترین نرم افزارهای نشت یابی از اوایل سال جاری مورد استفاده اکیپ‏های نشت یابی قرار گرفته که علاوه برسرعت بردقت انجام کار افزوده است.
وی در ادامه افزود:عملیات نشت یابی بایستی با دقت و برنامه ریزی مدون صورت پذیرد و توجه ویژه و پیگیری مداوم آن نشان از این است که شرکت گاز استان کردستان به موضوع ایمنی نگاه ویژه ای داشته و حساسیت در عملیات نشت یابی در افزایش ضریب ایمنی انتقال گاز و پایداری خدمات گازرسانی به مشترکین محترم  این استان با وسعت دید می‏نگرد. مهندس فعله گری مدیر عامل شرکت گازاستان کردستان در ادامه سخنانش تصریح کرد:با برنامه‏ریزی‏های به عمل آمده تا پایان شهریور ماه سال جاری ۱۳ هزار و ۷۰۸ کیلومتر نشت یابی انجام گرفته است.
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه سخنانش به گزارش نشتی‏ها گریزی هم داشتند و اعلام کردند:آمار و ارقام حاصل از نشت یابی و اقدامات فوری رفع نشتی‏های درجه یک بیانگر دقت بالای اکیپ‏های نشت یابی و و از ابتدای سال تا پایان مهر ماه تعداد ۳۳۴مورد نشتی درجه یک کشف شده و با اعلام فوری نسبت به رفع آنها اقدام شده است که این مهم در حذف نشتی و انتشار آن در محیط به طور جدی موثر بوده است.
وی در ادامه تعداد علمک‏های نشت یابی شده را ۳۲۰ هزار و
۶۵۲ مورد اعلام کرد و بیان داشت:فرآیند نشت یابی با هدف کاهش هدر رفت گاز ، کاهش آلودگی‏های زیست محیطی ، افزایش کیفیت ارائه خدمات و همچنین افزایش ضریب ایمنی شبکه ها و تاسیسات گازرسانی به طور مداوم در حال انجام است .  
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در پایان با تأکید بر جدی گرفتن نشت گاز ، به مشترکین عزیز توصیه کرد :به منظور حصول اطمینان از عدم وجود نشت گاز، لازم است مشترکین گاز خانگی سیستم های
 لوله کشی گاز داخلی منازل خود را به صورت مستمر نشت یابی کنند.