شهردار شهریار: در اقدامی دانش بنیان شهرداری شهریار تولید و استفاده از آسفالت SMA را آغاز کرد

شهردار شهریار: در اقدامی دانش بنیان شهرداری شهریار تولید و استفاده از آسفالت SMA را آغاز کرد

 


شهریار-برزگر
پیرو‌ راهبردهای مهم رهبر معظم انقلاب و طی برنامه ای دانش بنیان و از پیش تعیین شده و با بهره بردن از تکنولوژی جدید ، شهرداری شهریار با تولید و استفاده از آسفالت SMA در معابر خود به جمع تولیدکنندگان دانش بنیان این آسفالت پیوست.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شهریار، محمدصادق کولی وند با اعلام این خبر گفت:عمر مفید آسفالت مسئله بسیار مهمی است که با توجه به افزایش قیمت آسفالت سهم بسزایی در کاهش هزینه ها و هم چنین بهبود رفت و آمد در معابر می‏گردد.
وی افزود:از آنجا که شهرداری شهریار کارخانه تولید آسفالت برای مدیریت درآمدهای پایدار را دارد لذا با اقدامی دانش بنیان و با کمک دکترسقا ، تکنولوژی منحصر بفرد آسفالت SMA یا ماستیک درشت دانه را به این کارخانه انتقال داد و خوشبختانه توانستیم با علم و درایت دکتر سقا و حمایت همه ضمن تولید این آسفالت و استفاده از تکنولوژی جدیدی که برای تولید آن استفاده می‏شود مراحل اجرای آن را نیز پشت سر بگذاریم و در کمربندی‏های مهم سطح شهر از آن استفاده کنیم.
شهردار شهریار در ادامه افزود: پیش از این در نقاط دیگر کشور اقدام به تولید این آسفالت شده بود اما متاسفانه در مرحله اجرا با شکست روبرو شد اما با توجه به تلاش‏های دکتر سقا و معاونت عمرانی و حمایت‏های شورای اسلامی موفق به این دستاورد مهم در شهرستان شدیم.
وی در ادامه با اشاره به ویژگی این آسفالت گفت:آسفالت‏های معمولی باید در معابر و بلوارها با قطر ۱۰ سانتی متر به اجرا دربیاید تا شاهد معابر مناسب باشیم اما در آسفالتSMA با ۴ سانت ضخامت عمر ۲ برابری را برای آسفالت شاهدیم به ویژه اینکه تنها ۲۰ درصد به هزینه آن اضافه می‎شود، البته تلاش‏هایی نیز در این راستا در حال انجام و مطالعه است که قطر ۴ سانتی متر به ۲ سانتی متر کاهش یابد تا کاملا این آسفالت جایگزین رقیب دیرینه خود شود.
وی تصریح کرد:به دلیل عدم توجیه اقتصادی اجرای این آسفالت در کوچه‏ها فعلا مقدور نیست و تنها در کمربندی‏های مهم سطح شهر
مورد استفاده قرار خواهد گرفت. طبق برآورد کارشناسان این آسفالت دارای
۵ سال ضمانت می‏باشد در صورتی که عمر مفید آسفالت‏های معمولی
نیمی از این مقدار است.