عرضه گازوئیل یورو ۴ در ۷۰ درصد جایگاه‌های سوخت خراسان شمالی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی از توزیع گازوئیل یورو ۴ در ۷۰ درصد جایگاه‌های عرضه نفت گاز در سطح این استان خبرداد.

 


مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی از توزیع گازوئیل یورو ۴ در ۷۰ درصد جایگاه‌های عرضه نفت گاز در سطح این استان خبرداد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی، مجتبی شکوری در این باره گفت: به‌منظور اجرای سیاست‌های دولت و کمک به جلوگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی، هم‌اکنون در ۲۷ جایگاه زیر پوشش این منطقه شامل شهرهای فاروج، شیروان، گرمه، جاجرم، اسفراین و بجنورد، گازوئیل یورو ۴ توزیع می‌شود.
وی با اشاره به توزیع صددرصدی نفت‌گاز یورو ۴ در این شهرها افزود: در شهرهایی نظیر مانه، سملقان و راز و جرگلان در تلاشیم به‌طور کامل گازوئیل یورو عرضه شود.
شکوری با اشاره به توزیع نفت‌گاز یورو ۴ در مصارف عمده صنعتی و جزء تأکید کرد: اولویت ما در این بخش، مصرف‌کنندگانی هستند که سبب ایجاد آلودگی‌های زیست‌محیطی بیشتری می‌شوند و سوخت در میان همه مصرف‌کنندگان عمده صنعتی در استان، هم‌اکنون درحال توزیع  است.
مدیر منطقه خراسان شمالی با بیان اینکه این اقدام برای کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی مؤثر است، گفت: از مزایای این نوع سوخت می‌توان به کاهش آلودگی هوا به دلیل پایین بودن میزان گوگرد در این نوع سوخت، افزایش کیفیت سوخت در خودروها، جلوگیری از خوردگی و فرسودگی زودهنگام قطعات داخلی ادوات نفت‌گازسوز و همچنین افزایش میانگین طول عمر ناوگان حمل‌ونقل سنگین اشاره کرد.

مصرف بیش از ۵۰ درصد گاز خراسان رضوی برای تولید برق
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی از مصرف بیش از ۵۰ درصد گاز مصرفی استان برای تولید برق در تیرماه امسال خبرداد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت گاز استان خراسان رضوی،
حسن افتخاری  اظهار کرد: تیرماه امسال، ۹۳۱ میلیون و ۶۴۶ هزار مترمکعب گاز طبیعی در بخش‌های مختلف استان مصرف شده که
 ۴۷۲ میلیون مترمکعب از این آمار تحویل نیروگاه‌های تولیدکننده برق استان شامل فردوسی، طوس، نیشابور، شریعتی، مشهد و شمس شده است.
وی افزود: تیرماه سال ۹۸ هم ۸۰۷ میلیون و ۳۰۶ هزار مترمکعب گاز در خراسان رضوی مصرف شده بود که این رقم در مقایسه با مدت مشابه، نشان‌دهنده افزایش ۱۵.۴ درصدی مصرف امسال است.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی تصریح کرد: مجموع میزان گاز مصرفی استان خراسان رضوی در چهار ماه نخست سال ۹۸، ۳ میلیارد و ۵۵۳ میلیون مترمکعب بود که امسال با افزایش ۲۴۵ میلیون مترمکعبی به ۳ میلیارد و ۷۹۸ میلیون مترمکعب رسید.
افتخاری همچنین گفت: به‌طور میانگین در تیرماه امسال روزانه حدود ۳۰ میلیون مترمکعب گاز در بخش‌های مختلف استان مصرف شده است.
به گفته وی، شرکت گاز خراسان رضوی وظیفه تأمین گاز طبیعی
 ۲ میلیون و ۳۸۵ هزار مشترک را به‌عهده دارد و پس از استان تهران در رتبه دوم بالاترین میزان مشترک گاز کشور است.