پرداختی بیمه‌شدگان بالای ۶۵ سال در بیمارستان های دولتی صفر شد

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی :

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی : پرداختی بیمه‌شدگان بالای ۶۵ سال در بیمارستان های دولتی صفر شد


مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: فرانشیز خدمات بستری و سرپایی برای تمامی بیمه‌شدگان بالای ۶۵ سال در همه بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی صفر شده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، میرهاشم موسوی با اشاره به اینکه از ابتدای دوره جدید، چند راهبرد اساسی در حوزه درمان مشخص شده است، گفت: راهبرد اول این است که ما باید به جهت کمی و کیفی توسعه خدمات داشته باشیم. در درمان مستقیم، متناسب با نیازها و مشکلات، به توسعه خدمت و مراکز درمانی نیاز داریم. واقعیت غیرقابل انکار آن است که درمان مستقیم به جهت رایگان بودن و کیفیت خدمت‌رسانی، برای سازمان و بیمه‌شدگان و بازنشستگان اهمیت حیاتی دارد لذا به موازات توسعه کیفیت خدمات در بخش درمان غیرمستقیم، توسعه کمی و کیفی خدمات این بخش با توجه به سطح‌بندی خدمات و تعداد بیمه‌شدگان در هر منطقه و نیازهای درمانی بازنشستگان و بیمه‌شدگان در دستور کار است.
موسوی همچنین گفت: یکی دیگر از مطالبات اصلی حاکمیت در حوزه درمان که سازمان تأمین‌اجتماعی در آن الگویی موفق بوده، این است که ما باید پرداخت از جیب مردم را در حوزه درمان کاهش بدهیم و بلکه به صفر برسانیم. در درمان مستقیم ما این اتفاق افتاده و عزیزانی که در درمان مستقیم از ما خدمات می‌گیرند، ریالی بابت این خدمات پرداخت نمی‌کنند. در درمان غیرمستقیم هم این مسیر آغاز شده، مخصوصاً در مناطقی که مراکز درمانی ملکی نداریم، فرانشیز خدمات بستری، در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی را صفر کرده‌ایم. فرانشیز خدمات بستری و سرپایی برای همه بیمه‌شدگان بالای ۶۵ سال نیز در همه بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی صفر شده است.