بودجه تأمین وسایل کمک توانبخشی بهزیستی استان همدان افزایش یافت

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان:

بودجه تأمین وسایل کمک توانبخشی بهزیستی استان همدان افزایش یافت



 


همدان-محبوبه یادگاری
معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان گفت:با پیگیری‎های صورت گرفته بودجه تامین وسایل کمک توانبخشی استان در سال‎جاری از سه میلیارد تومان به پنج میلیارد تومان افزایش یافت.
«امیر کوکاییان» در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه توزیع عادلانه امکانات کمک توانبخشی در گروی نیازسنجی دقیق، پایش، رصد و برنامه ریزی است اظهار داشت: اندام مصنوعی، ویلچر، توالت فرنگی، باتری سمعک، تشک مواج، عصا، واکر، سمعک و ساعت گویا از جمله تجهیزات توانبخشی توزیع شده بین مددجویان زیر پوشش استان همدان در سال‎جاری است.وی با اشاره به فعالیت ۲۱ مرکز روزانه بهزیستی در استان همدان افزود:سه مرکز خدمت رسانی به سالمندان،
 ۲ مرکز توانبخشی و آموزش به معلولان ذهنی و بیماران روانی مزمن در طیف اوتیسم در همدان و نهاوند، یک مرکز روزانه کودک کم شنوا و خانواده به ۹۰۶ نفر از مددجویان خدمت رسانی می‎کند.
معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان گفت: ۱۴ مرکز شبانه روزی شامل ۶ مرکز نگهداری معلولان ذهنی، سه مرکز نگهداری سالمندان،
سه مرکز نگهداری بیماران روانی مزمن و ۲ خانه حمایتی کوچک برای سالمندان و بیماران روان یاریگر سازمان بهزیستی در نگهداری مددجویان هستند.
کوکاییان به نگهداری ۳۴۱ فرد مجهول الهویه در مراکز شبانه روزی بهزیستی اشاره کرد و افزود:یارانه مراکز شبانه روزی ۵۰ درصد و در مراکز روزانه
 ۳۵ درصد افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه نرخ معلولیت در استان همدان ۱.۶۶ و در کشور ۱.۸ ثبت شده است گفت:۲۹ هزار و ۳۵۴ مددجو با معلولیت‌های مختلف جسمی، حرکتی، شنوایی، ضایعه نخاعی و از کارافتادگی از خدمات تخصصی و حمایتی بهزیستی این استان بهره مند هستند.
معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان گفت:مددجویان زیرپوشش بهزیستی شامل افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار، نابینایان، ناشنوایان، بیماران روانی مزمن و فرزندان بی‌سرپرست هستند.
کوکاییان اظهار داشت:۲۰ هزار و ۲۰۶ نفر از این مددجویان خدمات مستمری به صورت ماهانه دریافت می کنند که ۳۰۰ نفر آنها در یک سال گذشته زیر پوشش قرار گرفته‌اند.
وی تصریح کرد:مبلغ هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مستمری ماهیانه بر حسب خانوار به توانیابان استان پرداخت می‎شود.