فعالیت ۱۱ مرکز رشد دانشگاه علمی کاربردی در کشور

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی:

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی از فعالیت ۱۱ مرکز رشد این دانشگاه در نقاط مختلف کشور خبر داد و گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی توانست از فعالیت های استارتاپی به عرصه فناوری و نوآوری دست پیدا کند و این موفقیت زمینه ایجاد مراکز رشد را فراهم کرد.

فعالیت ۱۱ مرکز رشد دانشگاه علمی کاربردی در کشور



 


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی از فعالیت ۱۱ مرکز رشد این دانشگاه در نقاط مختلف کشور خبر داد و گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی توانست از فعالیت های استارتاپی به عرصه فناوری و نوآوری دست پیدا کند و این موفقیت زمینه ایجاد مراکز رشد را فراهم کرد.
علی صدر در حاشیه بازدید از بیست و سومین نمایشگاه پژوهش و فناوری و فن بازار در گفت و گو با ایرنا درمورد ورود دانشگاه جامع علمی کاربردی به فناوری های نوین در بخش آموزش و تاثیر آن بر بازار کار افزود: وظیفه اصلی ما در معاونت پژوهشی این دانشگاه برنامه ریزی در راستای نوآوری و فناوری در بخش آموزش و ایجاد بستر کارآفرینی و اشتغال است.
وی با بیان این که در بخش کارآفرینی
 مهم ترین موضوع استفاده از فناوری اطلاعات (IT)، علوم رایانه ای و اطلاعات فناوری است، یادآور شد: این دانشگاه از سال ۱۳۸۳ آموزش های ترکیبی مبتنی بر
 آموزش های جمعی و چند رسانه ای را در دستور کار خود قرار داد و براین اساس سی دی های آموزشی و بسترهای نرم افزاری شکل گرفت.
معاون دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: با شیوع ویروس کرونا و با آغاز آموزش های مجازی، این دانشگاه که دارای بستر مناسب و آماده برای آموزش مجازی بود، توانست آموزش های تعاملی را در پیش بگیرد و برای ۲۵۰ هزار دانشجوی این دانشگاه کلاس ها و دوره های آموزشی را به خوبی برگزار کند.
صدر همچنین درمورد توسعه مراکز رشد و نوآوری در سال های اخیر در دانشگاه ها گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی در حال حاضر دارای ۱۱ مرکز رشد با مجوز وزارت علوم در کشور است که در حال فعالیت هستند.
 مراکز رشد در کنار مراکز دانشگاهی در حال فعالیت هستند
وی با بیان اینکه مراکز رشد در کنار مراکز دانشگاهی در حال فعالیت هستند، ادامه داد: دانشگاه جامع علمی کاربردی توانست از فعالیت های استارتاپی به عرصه فناوری و نوآوری برسد و این موفقیت زمینه ایجاد مراکز رشد را فراهم کرد و باعث شد تا شرکت‌های دانش‌بنیان از دل این پیشرفت ها به وجود بیایند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: امروز با افتخار محصولات این مراکز رشد که به مرحله تجاری سازی رسیده اند در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.
وی همچنین بالاترین آمار اشتغال و ورود به بازار کار دانش آموختگان این دانشگاه را از افتخارات کشور عنوان کرد و گفت: این دانشگاه با هدف ایجاد بستر مناسب اشتغال برای جوانان راه اندازی شد و امروز با آینده پژوهی و بررسی نیاز کشور در بخش اشتغال دروس آموزشی برنامه ریزی و اساتید متخصص این رشته انتخاب می شوند.
صدر خاطرنشان کرد: هنگامی که فرد فارغ‌التحصیل می‌شود، یا در مرکزی بوده که همان مرکز در جوار صنعت آن حرفه بوده است و به طور مستقیم نیاز به دانشجوی تربیت یافته دارد یا اینکه در بخش های مختلف متقاضی آن صنعت وجود داشته است.
به گزارش ایرنا، بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار از روز شنبه ۱۹ آذر ماه با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در محل نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد و تا امروز سه شنبه ۲۲ آذر برپا خواهد بود.
پارک های علم و فناوری، دانشگاه ها، مراکز رشد، پژوهشگاه ها و شرکت های دانش بنیان در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای فناورانه خود را عرضه می کنند. همزمان با این نمایشگاه چهارمین دوره نمایشگاه تستا و دهمین دوره نمایشگاه ایران ساخت نیز در محل نمایشگاه بین المللی برپا شده است.
دانشگاه جامع علمی و کاربردی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار آخرین دستاوردهای برتر و منتخب حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه را ارائه کرده است.
این دانشگاه امسال بخش ویژه‌ای به عنوان پنل کار و اشتغال در نظر گرفته است تا صنایع بزرگ پشتیبان مراکز آموزش علمی کاربردی بتوانند در قالب هشت میز تخصصی، ظرفیت‌های شغلی مجموعه خود را عرضه کنند.