مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی: افزایش خدمات بیمه ای به معلولان جامعه

به گزارش روابط عمومی اداره کل ، محمد رضا جیریایی گفت : خدمات دهی به معلولین جامعه افزایش یافته بطوری که این خدمات نسبت به گذشته ۷ برابر شده است . جیریایی اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت ایران خدمات دهی مطلوبی به افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی را در اولویت قرار داده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی: افزایش خدمات بیمه ای به معلولان جامعه


اراک-خبرنگار آفرینش    
به گزارش روابط عمومی اداره کل ، محمد رضا جیریایی گفت : خدمات دهی به معلولین جامعه افزایش یافته بطوری که این خدمات نسبت به گذشته 7 برابر شده است . جیریایی اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت ایران خدمات دهی مطلوبی به افراد دارای معلولیت  تحت پوشش بهزیستی را در اولویت قرار داده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی تصریح کرد: با عنایت به تفاهم نامه فی مابین سازمان بیمه سلامت ایران و سازمان  بهزیستی کشور ، از این پس بیمه سازمان بیمه سلامت ایران خدمات مطلوبی را به طیف گسترده ای از  افراد دارای معلولیت ارائه می نماید .
جیریایی گفت: این افراد با مشکلات عدیده ای رو به رو هستند که درک شرایط این قشر و برنامه ریزی برای برطرف کرد آن از وظایف نهادهای حمایتی و بیمه ای است . این مقام مسئول در استان اظهار داشت: سازمان بیمه گر بیمه سلامت به دنبال ارتقای سطح خدمات به افراد دارای معلولیت در حوزه توانبخشی هستند، به طوری که یکی از موضوعاتی که به صورت جدی از سوی سازمان بیمه سلامت ایران پیگیری می‌شود، بحث پوشش بیمه ای خدمات پیشگیری، مداخلات درمانی افراد دارای معلولیت
است.
وی گفت: در راستای این تفاهم نامه خدمات ارائه شده به معلولین جامعه که قبلا 8 کد خدمتی بوده است ، هم اکنون به  ۵۹ کد خدمتی به این افراد افزایش پیدا کرده و امیدواریم که شاهد سطح گسترده تر از ارائه خدمت به این قشر از جامعه باشیم .
وی اظهار داشت:علاوه بر پوشش خدمات در بخش دولتی، پرداخت در بخش عمومی غیر دولتی و خصوصی نیز در تعهد سازمان بیمه سلامت ایران قرار گرفته است.
جیریایی در این خصوص ادامه داد: طبق تفاهم‎نامه جدید فی مابین سازمان بیمه سلامت ایران با  سازمان بهزیستی کشور از مجموع  ۵۹ کد خدمتی به معلولان ۶ کد خدمتی در حوزه کار درمانی، ۱۱ کد خدمتی در گفتار درمانی، ۷ کد خدمتی در بخش بینایی سنجی، ۹ کد خدمتی در شنوایی سنجی، ۱۵ کد در پروتز و ارتز و پنج کد در حوزه فیزیوتراپی می‎توان اشاره کرد. وی علاوه بر خدمات یاد شده گفت:  ۶ کد خدمتی هم توسط پزشکان متخصص مختلف ارائه می‌شود که امیدواریم روز به روز شاهد ارائه خدمات گسترده تری  به این افراد جامعه باشیم .