سقف کمک مالی به هر دانش آموز استثنایی ۵ میلیون تومان است

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی:

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: سقف کمک مالی به هر دانش آموز برای استفاده از خدمات توانبخشی ۵ میلیون تومان است.

 



رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: سقف کمک مالی به هر دانش آموز برای استفاده از خدمات توانبخشی ۵ میلیون تومان است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حمید طریفی حسینی گفت: مانند سال قبل ۱۳ میلیارد تومان بودجه برای خدمات توانبخشی و حمایتی دانش آموزان در نظر گرفته ایم که با توجه به محدودیت مالی و همچنین توزیع عادلانه منابع مالی، سقف کمک مالی برای استفاده هر دانش آموز استثنایی ۵ میلیون تومان است که برای ارائه خدماتی مانند عینک، ویلچر، سمعک، خدمات دندانپزشکی و اعمال جراحی در نظر گرفته خواهد شد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه گفت: به منظور تامین خدمات آموزشی و رفاهی به دانش آموزان استثنایی، تفاهمنامه‌ای با سازمان بهزیستی منعقد کردیم تا بخشی از نیاز‌های این دانش آموزان از طریق سازمان بهزیستی مرتفع شود، بنابراین در حال حاضر ۵۲ خدمت توان‌بخشی به دانش آموزان استثنایی ارائه می‌شود.
طریفی حسینی درباره بیمه سلامت دانش آموزان نیز گفت:
دانش آموزان دارای معلولیت برای دریافت کارت بیمه سلامت باید به سازمان بهزیستی استان‌ها مراجعه کنند تا براساس نوع و میزان معلولیت بتوانند از خدمات این سازمان برخوردار شوند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی همچنین درباره سایر خدمات این سازمان گفت: در مدارس استثنایی اتاق‌های مجهز کاردرمانی، گفتار درمانی و خدمات تخصصی توانبخشی ویژه دانش آموزان وجود دارد که به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرار دارند.
طریفی حسینی درباره سنجش دانش آموزان پیش از ورود به دبستان گفت: تابستان هر سال سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوورودان به صورت فراگیر و ملی و از طریق مراکز پیش دبستانی در سطح کشور انجام می‌شد که بناست امسال پس از اعلان عمومی، از اواخر آذر، این سنجش از طریق درگاه اینترنتی وزارت آموزش و پرورش و سازمان آموزش و پرورش استثنایی انجام شود. والدین می‌توانند برای ثبت نام سنجش سلامت فرزندان ۴ تا ۵ ساله خود از اواخر آذر به این سامانه‌ها رجوع کنند. هزینه ثبت نام ۶۰ هزار تومان است که از طریق درگاه الکترونیکی قابل پرداخت است. این ثبت نام برای دانش آموزان مرزی و مناطق محروم و عشایری رایگان است.