رئیسی:«ایران قوی» بدون اقتصاد قوی محقق نمی‌شود

رئیس جمهور گفت: خدمتگزاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دانایی را ضمیمه توانایی کردند و این یعنی کار علم پایه و دانش بنیان انجام داده اند.

رئیسی:«ایران قوی» بدون اقتصاد قوی محقق نمی‌شود

رئیس جمهور گفت: خدمتگزاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دانایی را ضمیمه توانایی کردند و این یعنی کار علم پایه و دانش بنیان انجام داده اند.
به گزارش مهر، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشور در چهاردهمین همایش ایران و مسئولان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: کسانی که فکر می‌کردند ۳۱ شهریور سال ۵۹ امکان اداره جنگ برای ایران وجود ندارد، دیدند چگونه کشور و دست توانای نیروهای دلداده به انقلاب با تلاش خدمتگزاران سپاه حفظ شد و یک وجب از خاک کشور در اختیار دشمن قرار نگرفت.
رئیسی با تأکید بر اینکه باید اهداف دشمن و شرایط خود را بشناسیم، اظهار کرد: می‌توان با بهانه‌های مختلف، برای انجام کارها امروز و فردا کرد؛ اما از طرف دیگر می‌توان کمر همت برای تحقق اهداف و انجام کارها بست و تصمیم جدی گرفت. این همان روحیه‌ای است که در زمان جنگ وجود داشت و حفظ آن بسیار مهم است. آنچنان که به سوال «مگر می‌شود؟» با روحیه «ما می‌توانیم» پاسخ داده شده است.
وی با تأکید بر اینکه باید روحیه تبدیل تهدید به فرصت وجود داشته باشد، متذکر شد: دلیل اینکه دشمن ناامنی ایجاد می‌کند و ما را به مسائل حاشیه‌ای مشغول می‌کند، آن است که از متن غافل شویم. متن شامل ساخت و پیشرفت کشور و خدمت رسانی و گره گشایی از زندگی مردم می‌شود.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه ضروری است هر کسی در جایگاه خود بیندیشد که کشور باید قوی شود، اظهار کرد: قوت اقتصادی یکی از جلوه‌ها و ساحت‌های قدرت نظام است. ایران قوی بدون اقتصاد و زیرساخت‌های اقتصادی امکان پذیر نیست. ایران قوی بدون آنکه ظرفیت‌ها از قوه به فعل رسانده شوند، ممکن نخواهد بود.
وی یادآور شد: کشورهای اروپایی که ظرفیت آنها به مراتب کمتر از ایران است، چند برابر ما تولید ناخالصی دارند. همچنین برخی کشورهای منطقه به میزان پول نفت ما از اقتصاد دیجیتال درآمد دارند اما ما چنین درآمدی نداریم. این حوزه می‌تواند در اقتصاد ما بسیار اثربخش باشد.
رئیسی با اشاره به اینکه در اقتصاد کشاورزی کارهای بسیاری می‌توان انجام داد، عنوان کرد: روستاهای کشور عموماً آب، برق، گاز، جاده، خانه بهداشت و مدرسه دارند اما روستاییان به دلیل آنکه معتقدند کشاورزی برای آنها صرفه ندارد، در روستاها نمی‌مانند. چرا که ما نتوانستیم کاری کنیم کشاورزی برای آنها صرفه اقتصادی داشته باشد.
رئیسی در پایان با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم سختی‌ها باعث تردید در راه و اهداف ما شوند، خاطرنشان کرد: باید فعالیت‌های پس از جنگ تحمیلی نیز در قالب «راهیان پیشرفت» تبیین شوند تا انگیزه لازم برای ادامه مسیر و آشنایی با عرصه‌های مختلف کشور ایجاد شود.