استفاده از تمام ظرفیت‎ها برای تأمین اعتبارات مورد نیاز مترو جنوبغرب استان تهران

شهردار اسلامشهر:

شهردار اسلامشهر گفت: برای تامین اعتبارات مورد نیاز مترو جنوبغرب استان تهران (اسلامشهر) از تمام ظرفیت ها و فرصت ها استفاده می کنیم.

استفاده از تمام ظرفیت‎ها برای تأمین اعتبارات مورد نیاز مترو جنوبغرب استان تهران



 


اسلامشهر-بهاره عشقی صابر
شهردار اسلامشهر گفت: برای تامین اعتبارات مورد نیاز مترو جنوبغرب استان تهران (اسلامشهر) از تمام ظرفیت ها و فرصت ها استفاده می کنیم.
محسن حمیدی شهردار اسلامشهر اظهار کرد: برای تامین اعتبارات مورد نیاز مترو اسلامشهر از تمام ظرفیت ها و فرصت های ممکن در چهارچوب قانون استفاده می کنیم.
حمیدی با اشاره به اقدامات انجام شده در پروژه مترو افزود: با توجه به محدودیت‌های مالی شهرداری برای تامین اعتبارات مورد نیاز مترو و روند فعالیت‌های انجام شده، عملیات حفاری تونل مترو اسلامشهر تا پایان سال ۱۴۰۲ به اتمام می رسد.
وی با بیان اینکه از طریق ماده ۵۶ امکان تامین اعتبارات تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده، تاکید کرد: با پیگیری های به عمل آمده و برگزاری نشست‌های تخصصی مسئولین مربوطه با مدیر عامل بانک ها اعلام کردند که بر اساس قانون بودجه و اعتبارات بانک ها برای تامین بودجه، خرید تجهیزات مورد نیاز پروژه مترو اسلامشهر تا پایان سال ۱۴۰۴ امکان تامین اعتبارات وجود ندارد و در بحث تهاتر نفت هم با توجه به کش و قوس ها و مشکلات موجود اخذ موافقت کارگروه رفع موانع تحریم نیازمند پرسه خاص و سختی است که می‌توان گفت تامین منابع مورد نیاز مترو اسلامشهر از این محل هم در پرده ابهام است.
شهردار اسلامشهر با اشاره به تاکید رئیس جمهور برای استفاده از تمام راه‎ها و ظرفیت‎ها برای تکمیل پروژه مترو گفت: سومین روش تامین اعتبارات مورد نیاز این ابر پروژه ملی استفاده از ماده ۶۲ قانون محاسبات عمومی کشور و فاینانس خارجی است که در صورت استفاده از این روش می‌توان با تخصیص به موقع اعتبارات مورد نیاز بر پایه ارز، تجهیزات مورد نیاز را خریداری و همزمان با عملیات حفاری نصب و چنانچه منابع مالی تامین گردد، تا پایان دوره ششم مدیریت شهری این پروژه افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه تاکنون قسمت اعظم اعتبارات مورد نیاز مترو را شهرداری اسلامشهر تامین کرده تصریح کرد: ما به جد پیگیر مصوبات سفر ریاست جمهوری به شهرستان اسلامشهر و استفاده از راه ها و ظرفیت های مختلف برای تامین اعتبارات مورد نیاز مترو هستیم، که به حمدالله و با پیگیری نماینده محترم مجلس جناب دکتر شریفیان و فرماندار و اعضای محترم شورای اسلامی در روزهای اخیر مبلغ قابل توجهی جهت تامین منابع مالی ایستگاه مترو میدان نماز از محل مصوبات سفر و بودجه ۱۴۰۱ تخصیص یافته است، تامین اعتبارات مورد نیازمند عزم و اراده جدی مسئولین ملی بوده و همت جهادی می‌خواهد.
حمیدی در ادامه سخنان خود با اشاره به لایحه اصلاح و متمم بودجه تجمیعی سال ۱۴۰۱ شهرداری اسلامشهر ادامه داد: با نظر به اینکه بودجه امسال با دقت و کارشناسی خاص و همفکری و همراهی کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهیه و تنظیم شده، در اصلاحات لایحه متمم بودجه امسال اعتبارات در نظر گرفته شده در مقایسه با سنوات گذشته بسیار کم و ناچیز است.
شهردار اسلامشهر خاطرنشان کرد: اعتبارات بودجه امسال تاکنون قریب به هزار میلیارد تومان محقق شده و با توجه به اینکه بخشی از اعتبارات از محل تهاتر املاک مازاد شهرداری تامین میشود امید است در مدت باقیمانده تا پایان سال نیز بقیه اعتبارات جذب و محقق گردد، برای ادامه فعالیت ها نیازمند تصویب متمم بودجه امسال هستیم در مجموعه مدیریت شهرداری همواره تلاش مجموعه مدیریت شهری بر این اصل استوار و پایدار است که لایحه بودجه سالیانه شهرداری بر اساس ظرفیت‎ها و پتانسیل درآمدهای پایدار برنامه‌ریزی و تدوین شود.