سرپرست استاندارد یزد: حفظ استمرارکیفیت، شرط اصلی تمدید پروانه های استاندارد است

سرپرست استاندارد یزد: حفظ استمرارکیفیت، شرط اصلی تمدید پروانه های استاندارد است

یزد- اکبر خیرخواه  
سرپرست استاندارداستان یزد گفت:حفظ استمرارکیفیت، شرط اصلی تمدید پروانه های کاربرد علامت استاندارد اجباری وتشویقی است.
 دکترحمید مطهری  افزود:تمدید پروانه های کاربرد علامت استاندارد واحدهای تولیدی، منوط به حفظ استمرارکیفیت از طریق نمونه برداری و بازرسی‎های صورت گرفته ازمحصولات می‎باشد.
وی ادامه داد: عدم توجه به کيفيت کالاها و محصولات از سوی تولیدکنندگان، از سوی این اداره کل با جديت و قاطعيت دنبال شده وممکن است منجر به ابطال يا تعليق پروانه هاي استاندارد شود.
سرپرست استاندارداستان یزد تصریح کرد:افزايش کيفيت محصولات علاوه بر جلب اعتماد مصرف کنندگان و عموم مردم، انتظار به حق سازمان استاندارد از دارندگان پروانه استاندارد ايران است، ازاین روحفظ کيفيت، جزو خط قرمزهاي استاندارد به شمار مي‎رود.
مطهری درخصوص تعلیق پروانه های کاربرد علامت استاندارد گفت: درپاییزی که گذشت، پنج فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری تعلیق شده است که یک فقره از این پروانه ها به جهت برآورده نمودن انتظارات قانونی اداره کل استاندارد استان یزد و رسیدن به حد مطلوب کیفیت مصرح در استانداردهای ملی مربوطه، توانسته است شرایط رفع تعلیق را برآورده نمايد.
رييس اداره نظارت بر اجراي استاندارداستان یزد نیزدر این راستا گفت: در مدت گفته شده 94 پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی صادرو تمدید شده است.
فائزه خلیل زاده افزود: بر اساس تکلیف قانونی ودر راستای شرح وظایف ابلاغی از سوی سازمان ملی استاندارد ایران و لزوم پایش مهلت و تاریخ اعتبارپروانه های استاندارد صادره که معمولا سه ساله می باشد 36 پروانه استاندارد اجباری و تشویقی در این حوزه تمدید شده است.   
وی در پایان گفت:طی این مدت 46 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی صادر شده است، ضمن این که 12 مورد صدور مجوز استاندارد اجباری نیز در گزارش عملکرد حوزه نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل وجود داشته است.