افتتاح شعبه بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران در کربلا

افتتاح شعبه بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران در کربلا


رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم افتتاح دانشگاه سبطین- شعبه بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران- اعلام کرد: شعبه دانشکده طب سنتی نیز در عراق تأسیس خواهد شد.
به گزارش ایسنا، با حضور مسئولان کشورهای ایران و عراق، دانشگاه جامع سبطین، شعبه بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران در شهر مقدس کربلا با شعار Health promoting university در ساختمان ۵ طبقه، در زمینی به مساحت هفت هکتار و با پذیرش دانشجو در سه رشته پزشکی، پرستاری و مامایی و نیز توان بخشی به‌صورت رسمی آغاز به کار کرد.
دکتر قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در این مراسم گفت: دانشگاه سبطین، با تلاش و زحمت فراوان عتبه حسینی و هزینه بسیار زیادی توسط عتبه حسینی به بهره‌برداری رسیده و از بهترین فنّاوری‌ها برای آموزش استفاده‌شده و بسیاری از تجهیزات آموزشی آن تجهیزاتی است که در جهان در خط اول آموزش از آن بهره‌مند هستند. همه کلاس‌های این دانشگاه، هوشمند و با فناوری اطلاعات بسیار پیشرفته طراحی‌شده است. کتابخانه و آزمایشگاه بسیار مدرنی دارد و بیمارستان‌هایی که دانشجویان در ادامه تحصیلشان در آن مشغول به فعالیت خواهند شد بسیار مجهز هستند و از درمان گامانایف و سایبرنایف و بسیاری از درمان‌های پیشرفته برای درمان سرطان در بیمارستانهای مرتبط با دانشگاه سبطین استفاده می‌کنند.
وی افزود: تمام هزینه‌ها را عتبه حسینی پرداخت کرده و بنا شد استادان از دانشگاه علوم پزشکی تهران در این دانشگاه حضور یابند و یک همکاری علمی بزرگ را رقم بزنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت:دانشگاه وقتی در این وارد رقابت شد که دانشگاه‌های بزرگی از جهان خواستار این بودند که در اینجا حضورداشته باشند ازجمله دانشگاه‌هایی از انگلیس که الحمدلله ما موفق شدیم در این پروژه وارد شویم. ۱۰ روز است که دانشجویان مشغول تحصیل شده‌اند و  روز پنجشنبه این دانشگاه به‌صورت رسمی آغاز به کار کرد.
دکتر قناعتی گفت: امیدوارم این موفقیت بزرگ، برای ملت عراق و ایران مبارک باشد و این همکاری بزرگ دانشگاه علوم پزشکی تهران با عتبه حسینی منجر به ارائه خدمتی بزرگ برای مردم عراق شود.دانشگاه علوم پزشکی تهران با این کادر بزرگ دانشمند و دلسوز شایسته حضور بیشتر در عرصه بین المللی است.