توانمندسازی دانشجویان باید در رأس اولویت‌های دانشگاه‏ها قرار گیرد

رئیس سازمان امور دانشجویان:

رئیس سازمان امور دانشجویان: توانمندسازی دانشجویان باید در رأس اولویت‌های دانشگاه‏ها قرار گیرد


رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: توانمندسازی دانشجویان در راستای مهارت افزایی و کسب و کار باید در رأس اولویت‌های دانشگاه‌ها باشد تا بعد از اتمام تحصیلات، بتوانند راحت تر جذب بازار کار شوند.
به گزارش سازمان امور دانشجویان، هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان با حضور در دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این دانشگاه با امکانات و ظرفیت‌های آن بیشتر آشنا شد.
وی در جلسه‌ای که با حضور اعضای هیأت رئیسه و مدیران حوزه دانشجویی برگزار شد، اظهار کرد: صنایع زیادی در شهرستان آمل مستقر هستند و این فرصت بسیار مغتنمی برای تعامل دانشگاه و صنعت است
و بی شک ارتباط با صنعت، زمینه ساز ترویج فناوری و به طبع آن نوآوری و رونق ساز اشتغال در دانشجویان خواهد شد.
رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه دانشگاه‌ها با مزیت‌های منطقه‌ای در راستای پاسخگویی به نیازهای جامعه پیوند بخورند، تاکید کرد:تا زمانی که دانشگاه‌ها نتوانند با منطقه‌ای پیوند ایجاد کنند و پاسخگوی نیازهای جامعه محلی نباشند، به رسالت خود عمل نکرده‌اند و تفاوت میان دانشگاه‌ها تنها از گذر پاسخگویی به نیازهای منطقه‌ای حاصل می‌شود.
وی افزود: در این راستا، دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل باید پشتوانه‌ای برای نوآوری و پاسخگویی برای نیازهای فناورانه صنایع منطقه باشد.
داداش‌پور تصریح کرد: امروز بهترین فرصت است که دانشگاه
فناوری نوین آمل در این عرصه میدان‌دار حرکت به سمت نوآوری باشد.
معاون وزیر علوم با اشاره به ارتباطات منطقه‌ای دانشگاه‌ها بیان داشت:عدم ارتباطات منطقه‌ای حلقه مفقوده دانشگاه‌های ما است و تعامل و پیوند دانشگاه‌های منطقه‌ای که عامل اصلی ارتقا دانشگاه‌ها بواسطه انتقال تجارب علمی، هم افزایی، بالندگی و پویایی است، نباید مورد غفلت واقع شود.
داداش پور اضافه کرد: دانشگاه‌های صنعتی در دهه هشتاد در کشور شکل گرفت تا بتواند پیش قراول حرکت و نیروی محرک توسعه صنعتی و فناوری منطقه‌ای و ملی باشد و اگر بازتعریفی در مأموریت‌های این دانشگاه‌های صنعتی تأسیس شده صورت نگیرد، به نوزایی، نوآوری و در مسیر خدمت به جامعه محلی و منطقه‌ای قرار نخواهد گرفت و و از چهار دیواری دانشگاه بالاتر نخواهد رفت.
وی دانشگاه‌های صنعتی را توسعه دهنده علوم کاربردی خواند و تاکید کرد:تا دانشگاه‌های صنعتی متصل به بازار و مزیت‌های منطقه‌ای نشوند، دستاوردی برای توسعه ملی و منطقه‌ای نخواهند داشت.
داداش پور افزود:توانمندسازی دانشجویان در راستای مهارت افزایی و کسب و کار باید در رأس اولویت‌های دانشگاه‌ها باشد تا بعد از اتمام تحصیلات، بتوانند راحت‎تر جذب بازار کار شوند.
وی پس از نشست با اعضای هیأت رئیسه از بخش‌های مختلف دانشگاه بازدید کرد و با حضور فرماندار شهرستان آمل زمین چمن مصنوعی دختران را افتتاح و کلنگ احداث ساختمان رفاهی دانشگاه را به زمین زد.