اولویت آموزش و پرورش بعد از تربیت معلم، تدوین برنامه‌های درسی است

وزیر آموزش و پرورش:

وزیر آموزش و پرورش: اولویت آموزش و پرورش بعد از تربیت معلم، تدوین برنامه‌های درسی است


وزیر آمورش و پرورش گفت: مهمترین اولویت آموزش و پرورش بعد از تربیت معلم، تدوین برنامه‌های درسی براساس زیست بوم دانش آموزان است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزیر آموزش و پرورش در ارتباط زنده تلفنی با شبکه خبر درباره تدوین کتاب های سال تحصیلی آینده گفت: تدوین محتوا و برنامه‌های درسی کاری فنی است که نگاشت برنامه درسی مدارس آغار شده و بناست ظرفیت‌های منطقه‌ای و زیست بوم در محتوا‌های کتاب‌های درسی، لحاظ شود.
وزیر آموزش و پرورش درباره سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: سال ۱۳۹۰ سند تحول بنیادین تصویب شد، ولی اجرای کاملش به تاخیر افتاد.
نوری درباره علل اجرایی نشدن این سند گفت: قرارگاهی برای پیگیری سریع و منطقی کار‌ها ایجاد شد و ۱۲ روز قبل، پیش نویس سند تحول آماده و کلیاتش تصویب شد، ولی ایراداتی دارد که باید برطرف شود.
وزیر آموزش و پرورش درباره قوانین حاکم بر نظام آموزش وپرورش گفت: دولت با اجرای برخی قوانین معطل مانده موافقت کرد، قوانینی مانند رتبه بندی معلمان، آماده سازی ز یرساخت فناوری ارتباطات و اطلاعات و درگاه مجوزها، شناسایی استعداد‌ها و تربیت دانش آموزان در ۶ ساحت تربیتی و همچنین تشکیل قرارگاه عدالت محوری.
نوری درباره تنوع بخشی تامین منابع مالی آموزش و پرورش گفـت: افزایش بودجه آموزش و پرورش از ۹و ۶ درصد به ۱۳و ۱ درصد، گسترش مدارس مردمی و هیات امنایی، استفاده از ظرفیت خیرین و گروه‌های جهادی و مولدسازی املاک و دارایی‌های آموزش و پرورش برای تهیه و ساخت مدارس ایمن از جمله منابع تامین مالی آموزش و پرورش است.