مانور تمرینی، آموزشی، عملیاتی وزارت نیرو برگزار شد

با حضور تیم‏های واکنش سریع آبفای استان اصفهان در منطقه مرکزی شمال کشور؛

با حضور تیم‏های واکنش سریع آبفای استان اصفهان در منطقه مرکزی شمال کشور؛ مانور تمرینی، آموزشی، عملیاتی وزارت نیرو برگزار شد


اصفهان- امیرعزیزی
 با ابلاغ رئیس گروه بحران وزارت نیرو، مانور آموزشی تمرینی،آموزشی و عملیاتی با رویکرد وقوع سیل به منظور بالابردن سطح آمادگی نیروهای عملیاتی شرکت‎های آب و برق در مقابله‌ با بحران‌های احتمالی و حوادث غیر مترقبه، و مشارکت استان‎های تهران، یزد و اصفهان در استان مازندران برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما از اصفهان ،مدیر مرکز مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE آبفای استان اصفهان گفت: طی فراخوانی از سوی مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو، 20 تیم عملیاتی در قالب 132 نفر از شرکت‎های آب و برق اصفهان، یزد و تهران در این مانور حضور یافتند.
ابراهیم محمدی  افزود:  با هماهنگی معاونت بهره برداری و نیز با  سرپرستی دفتر مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE آبفای استان اصفهان،26 نفر از تیم های واکنش سریع آبفای استان اصفهان به همراه نیروهای عملیاتی دیگر شرکت های آب و فاضلاب، آب منطقه ای، برق منطقه ای و توزیع برق، عملیات واقعی را مطابق با سناریوی تدوین شده با هدف مقابله و جلوگیری از وارد آمدن خسارت‎های احتمالی به تاسیسات آب و برق اجرا کردند.
وی به چگونگی اجرای مانور  واقعی پرداخت و اظهار داشت : در این مانور طی عملیاتی واقعی با استفاده از توان تخصصی اعضای تیم های واکنش سریع و نیز با استفاده از تجهیزات آبفای استان اصفهان نشتی خط انتقال آب  800 میلیمتری شهر ساری رفع شد و این خط انتقال مورد اصلاح و بازسازی قرار گرفت.
مدیر مرکز مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE آبفای استان اصفهان با اشاره به اجرای این عملیات در کمتر از 20 ساعت اعلام کرد: کنترل زمان بازیابی شبکه‌ آسیب دیده در زمان بحران، ایجاد هماهنگی بین اکیپ اجرایی و پشتیبانی، همکاری دستگاه های خدمت‎رسان در زمان بحران و ارتقای تاب‎آوری به هنگام شرایط نامساعد جوی از اهداف این مانور بوده است.
محمدی افزود: در این مانور برای کاهش آثار ناشی از  بحران با سناریوی مخاطره سیل، آموزش‎های لازم برای حفظ آرامش و بررسی شدت و مقدار خسارت احتمالی، و چگونگی  امداد ‌رسانی گروه های عملیاتی برای مهار تبعات ناشی از این بحران در حداقل زمان ممکن ارائه شد.