رئیس سازمان سنجش: هدف ما از قطع کردن اینترنت هنگام آزمون کنکور، عدم ارسال و دریافت تصویر است

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه تجهیزات داوطلبان خاطی خیلی پیشرفته است گفت: هدف ما از قطع کردن اینترنت هنگام آزمون کنکور عدم ارسال و دریافت تصویر است.

رئیس سازمان سنجش: هدف ما از قطع کردن اینترنت هنگام آزمون کنکور، عدم ارسال و دریافت تصویر است

 


رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه تجهیزات داوطلبان خاطی خیلی پیشرفته است گفت: هدف ما از قطع کردن اینترنت هنگام آزمون کنکور عدم ارسال و دریافت تصویر است.
به گزارش دانشجو، پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در نشست خبری برگزاری مرحله اول کنکور سراسری ۱۴۰۲ ، گفت: دوهفته آینده مرحله اول کنکور ۱۴۰۲ برگزار می شود و امیدواریم داوطلبان آمادگی کامل را داشته باشند.
وی افزود: داوطلبان می توانند فرصت جبران در تیرماه داشته باشند. آزمون سراسری از حساسیت‎های بالایی برای داوطلبان برخوردار است و آینده داوطلبان با این آزمون ارتباط مستقیم دارد.
پورعباس اضافه کرد: برای ۱۴۰۲ فعالیت های زیادی انجام شده است؛ از جمله اینکه روسای
دانشگاه های مادر به عنوان نماینده تام الاختیار برای برگزاری آزمون شدند و مصوبه شورای امنیت کشور که در جلسه ۷۶۵ امین جلسه برای تمامی دستگاههای کشور تعیین وظیفه شد و سازمان سنجش موفق شد که برگزاری آزمون سراسری را یک آزمون ملی و واقعه ملی تلقی کند.
وی در ادامه گفت: برای ارتقابخشی آزمون
 ۲۴۰۰ مرکز فرعی به شدت بازنگری شد و قدم دوم تنوع بخشی در دفترچه سوالات و پاسخنامه ها داشتیم.
پورعباس افزود: سال گذشته با همکاری شرکت‎های دانش بنیان توانستیم مسیر تقلب را ۹۵ درصد ببندیم و در رشته های پزشکی صد در صد شد.
پور عباس گفت: فرآیندهایی طراحی شده که جلوی مسیرهای غیر علمی برای ورود به دانشگاه‎ها را بگیرد و هیچ موردی بدون طی کردن مسیر اصلی نمی تواند وارد دانشگاه شود.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: داشتیم مواردی که هزینه های زیادی را به شرکت‎های متقلب دادند که وارد دانشگاه شوند؛ اما نه تنها نتوانستند بلکه ده سال هم از ادامه تحصیل محروم شدند.
وی ادامه داد: شبکه های رصد اطلاعاتی را قویتر کردیم و خواهش ما این است که داوطلبان از این
شبکه ها فاصله بگیرند. سال گذشته ۸۵۵ نفر را با تجهیزات تقلب گرفتیم و بیش از هزار نفر نیز شناسایی شدند که دسته اول ۳ تا ۱۰ سال محرومیت ادامه تحصیل شدند و دسته دوم محرومیت یک سال از تحصیل بود.
وی ادامه داد: دستور العمل اینترنت هم مطرح شده که درخواست ما باید به دبیرخانه شورای امنیت برود و در صورت تصویب اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: محدود کردن اینترنت برای ارسال و دریافت اطلاعات است و وزارت ارتباطات می تواند به هر شکلی که می‎داند عمل کند در مجموع آزمون‌ها
۳ ساعت است و باید امنیت برقرار باشد.
پورعباس گفت: احتمالا همین هفته جلسه شورای امنیت تشکیل خواهد شد و نسبت به قطع اینترنت همراه تصمیم گیری خواهد شد .نسبت به اینترنت‎های ثابت کار نداریم فقط شبکه های همراه است ما تقاضا را اعلام کردیم و امیدواریم درخواست ما برای امنیت آزمون سراسری مورد موافقت قرار بگیرد.