پانزدهمين جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان مركزي برگزار گرديد

پانزدهمين جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان مركزي برگزار گرديد

 

 

 


اراک-خبرنگار آفرینش
پانزدهمين جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان مركزي به رياست مخلص الائمه استاندار مركزي و با حضور عسكري رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان و دبير شوراي برنامه ريزي و توسعه ، آل ياسين معاون توسعه مديريت و منابع استانداري ، مديران دستگاه‎هاي اجرايي عضو و مدعو، فرمانداران شهرستانها(بصورت ويديوكنفرانس) و صاحب نظران، اساتيد و محققان دانشگاهي برگزار گرديد.
به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت و برنامه ريزي استان مرکزی،رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان مركزي در اين نشست با بيان اينكه شهيد حاج قاسم سليماني، فرهنگ ايثار و شهادت را به خارج از مرزها برد، گفت: شهيد سليماني مثل همه شهداي ديگر، پس از شهادتش زواياي شخصيتي و روحيات بلند اين شخصيت بزرگ بيشتر مشخص شد.
نوربخش عسكري افزود: همه وظيفه دارند از ابعاد مختلف شخصيتي اين شهيد بزرگوار در امور مختلف الگوبرداري كنند و به وصاياي اين شخصيت بزرگ عمل كنند.
وي در بخش ديگري از سخنانش گفت: دستگاه‌هاي اجرايي بايد بودجه‌ريزي مبتني بر عملكرد را اجرايي كنند و آيين‌نامه‌هاي ابلاغي را با جديت مطالعه و اجرا كنند.
 مصرف بهينه و الگوي كشت مورد توجه دولت است
رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان مركزي ادامه داد: مصرف بهينه و الگوي كشت مورد توجه دولت است و در اين راستا مصمم است تا اين مهم را به دلايل شرايط بحراني وضعيت آب در كشور عملياتي كند.
عسكري بيان كرد: بند «د» تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ براي ساماندهي سكونتگاه‌هاي غيررسمي ابلاغ شده است و سازمان مديريت استان مركزي مسئول حسن اجراي اين آيين نامه است و مكلف است گزارش عملكرد اين آيين‌نامه را در مقاطع زماني سه‌ماهه به وزارت كشور، وزارت راه و شهرسازي و سازمان برنامه و بودجه كشور ارائه دهد.
وي اظهار داشت: ارائه آيين‌نامه تبصره ۴ قانون بودجه سال۱۴۰۱ در راستاي مشاركت با بخش غيردولتي براي اجراي طرح‌هاي نيمه‌تمام نيز ابلاغ شده و دستگاه‌هاي اجرايي استان بايد طرح‌هاي خود را در سامانه اعلام شده به ثبت برسانند و تاكنون چندين بار اين مهم درخواست شده و هنوز شمار زيادي از دستگاه‌ها طرح‌هاي خود را ثبت نكرده‌اند و نياز است اين مهم به دليل اهميت موضوع با سرعت انجام شود.
فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مركزي هم در اين نشست بيان نمود:
رهبر معظم انقلاب فرمودند، تنها عاملي كه اميد و اعتماد را برمي‌گرداند، كاهش فاصله بين قول و عمل مسئولان است‌ و اين مهم يك تكليف است.
وي بيان كرد: طرح مشاركت عمومي و خصوصي براي اتمام طرح‌هاي نيمه‌تمام دولتي از ظرفيت‌هاي منحصربه فردي است كه قانون و قانونگذار براي برون‌رفت از فاجعه طرح‌هاي نيمه تمام در كشور ايجاد كرده است.
استاندار مركزي ادامه داد: تعداد پروژه‌هاي نيمه‌تمام و ناتمام در كشور ۸۰ تا ۹۰ هزار طرح برآورده شده كه با اعتبارات دولتي قابل اجرا نيستند و نظام برنامه‌ و بودجه كشور از عهده آن برنمي‌آيد و اگر بودجه كشور در مدت ۳۰ سال صرف هيچ كاري نشود، باز هم توانايي تكميل اين طرح‌ها وجود ندارد.
مخلص الائمه اظهار داشت: عمر بيشتر طرح‌هاي نيمه‌تمام كشور و اين استان ۱۵ تا ۲۰ سال يا بيشتر است و صرف نظر از اينكه اين طرح‌ها خدمات نمي‌دهند، به جهت نيمه تمام بودن موجب مخل نظم عادي جامعه نيز شده‌اند.
مخلص‌الائمه تصريح كرد: يكي از ظرفيت‌ها توجه به مشاركت بخش خصوصي است كه بايد فوري و بدون فوت وقت، مورد توجه قرار گيرد و هرچه مي‌توان از اين ظرفيت استفاده كرد تا بهره‌برداري از آنها زودتر انجام شود.
استاندار مركزي، ضمن عرض تسليت و گراميداشت سالگرد شهادت قهرمان ملت ايران و امت اسلامي، شهيد حاج قاسم سليماني ادامه داد: شهيد سليماني مرد تحول بود و ويژگي‌هاي منحصر به فردي كه سردار را محبوب قلب‌ها كرد، تحول آفريني بود و اين شخصيت بزرگ از هر فرصتي كه توانست، براي امت اسلامي ظرفيت ايجاد كرد.