ظرفیت بالای خدمات اتاق بازرگانی اصفهان برای فعالان صنعت پلیمر

در گردهمایی فعالان صنعت پلیمر استان در اتاق بازرگانی اصفهان مطرح شد؛

هفتمین گردهمایی فعالان صنعت پلیمر استان در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار و از اشتغال‌آفرینان و صادرکنندگان پیشرو این صنعت تقدیر به عمل آمد.

ظرفیت بالای خدمات اتاق بازرگانی اصفهان برای فعالان صنعت پلیمر



 


اصفهان -بهروز راعی
هفتمین گردهمایی فعالان صنعت پلیمر استان در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار و از اشتغال‌آفرینان و صادرکنندگان پیشرو این صنعت تقدیر به عمل آمد.
به گزارش خبرنگار ما از اصفهان، مسعود گلشیرازی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این گردهمایی انقلاب صنعتی چهارم را مبتنی بر علم و داده دانست و اظهار داشت: در این فضا جریان علم تعیین‌کننده پیشتازی در رقابت‌ها خواهد بود.سرعت رشد، تغییرات و رقابت در دنیای امروز فزون‌تر شده و اگر صنعت‌گران خود را روزآمد نکنند از نقش‌آفرینی در این رقابت بازمی‌مانند.
وی با بیان اینکه واحدهای صنعتی و اقتصادی می‌توانند با بهره‌گیری از علم با رقبای جهانی رقابت کنند، افزود:در این راستا سرای نوآوری اتاق و دانشگاه برای ایجاد ارتباط میان صنعت و دانشگاه در اتاق بازرگانی اصفهان ایجاد شد و در شرایطی که با کمبود نیروی کار در اصفهان مواجه هستیم، تاکنون نزدیک به 3 هزار دانشجو در حین تحصیل در واحدهای صنعتی استان مشغول کار شده‌اند. همچنین طبق توافق با دانشگاه آزاد استان، اساتید دانشگاه دو روز در هفته برای عارضه‌یابی از صنعت در واحدهای صنعتی استان مستقر می‌شوند و مسائل استخراج‌شده مبنای پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحقیقاتی دانشجویان و پروژه‌های بهبود قرار می‌گیرد.
رئیس پارلمان بخش خصوصی اصفهان با اشاره به واسطه‌گری علمی میان صنعت و دانشگاه با تربیت صنعت‌یاران ادامه داد:از فعالین اقتصادی دعوت می‌کنم از این ظرفیت‌های اتاق اصفهان بهره ببرند.
 نتایج ملموس فعالیت ‌شتاب‏دهنده‌های اتاق بازرگانی اصفهان
گلشیرازی با اشاره به فعالیت شتابدهنده‌های فروش و بازرایابی، تجارت الکترونیک و صادرات در اتاق بازرگانی اصفهان گفت: امسال از میان پذیرفته‌شدگان برای حضور در دوره‌ آموزشی نهاد بین‌المللی ITC قریب به 60 درصد از میان افرادی بودند که در شتابدهنده‌ صادرات اتاق اصفهان آموزش دیده بودند. همچنین سرانه آموزش در اتاق اصفهان از
 7700 نفر-ساعت در سال 97 به 100 هزار نفر-ساعت تا پایان سال جاری می‌رسد که نشان از رشد 15 برابری دارد.
وی با اشاره به پیوستن کشورمان به پیمان اوراسیا و ظرفیت بالای این کشورها به‌خصوص روسیه برای صادرات تولیدات استان تصریح کرد: راه‌اندازی مرکز توسعه تجارت اوراسیا در اتاق اصفهان و راه‌اندازی دفاتر متقابل اتاق اصفهان در مسکو و سن‌پترزبورگ از جمله اقدامات در دست اقدام اتاق بازرگانی است.