سنجش میزان آمادگی اکیپ‎های امدادرسان، هدف اصلی برگزاری مانور زلزله است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مركزي:

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مركزي: سنجش میزان آمادگی اکیپ‎های امدادرسان، هدف اصلی برگزاری مانور زلزله است

اراک-خبرنگار آفرینش
مهندس حشمت اله عباسی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مركزي در جلسه برگزاری مانور تمرینی آموزشی وزارت نیرو منطقه مرکزی، شمال کشور با سناریوی حادثه زلزله گفت: در برگزاری این مانور ۴ اکیپ حضور دارند و هدف از برگزاری مانور مذکور سنجش میزان آمادگی و مهارت اکیپ ها در زمان وقوع حوادث است.
 وی افزود: شرکت آب و فاضلاب استان مركزي در دو بخش توزیع آب ۹۹ و ۹۹ درصد مشترک شهری و ۸۵ و ۳۲ درصد مشترک روستایی دارد، ضمن اینکه در استان  ۷۲۸ حلقه چاه و دو باب تصفیه خانه وجود دارد.
عباسی اظهار کرد:  در بخش فاضلاب حدود ۷۱ و ۳ دهم درصد مشترکین تحت پوشش فاضلاب هستند و تعداد انشعاب فاضلاب نیز حدود ۱۹۵ هزار انشعاب است.
وی گفت: این مانور ۴ گانه است که در این سناریو شبکه دچار شکستگی می شود و قرار است در ۴ نقطه اراک اکیپ های آب و فاضلاب شکستگی را رفع کنند.
عباسی ادامه داد: وقوق ناگهانی خرابی در شیرآلات است  و در تصفیه خانه و آب اراک از دیگر اتفاقاتی است که در این مانور رخ خواهد داد.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان مرکزی اظهار کرد: اولین مانور آمادگی و  واکنش در شرایط اضطراری در مقابله با بلایای طبیعی با رویکرد زلزله در منطقه مرکزی در سطح استان مرکزی امروز به صورت مانور یکروزه برگزار خواهد شد.
وی افزود: هدف از اجرای این مانور تحلیل کمی و کیفی تجهیزات و امکانات استاک های امدادرسان در این عملیات است که با شناسایی نقاط قوت و ضعف این امکانات و تجهیزات و مهارت و توانمندی ها بتوان برنامه ریزی مناسبی  در این خصوص داشت.
عباسی ادامه داد: اکیپ های مختلفی از استان مرکزی در این مهم درگیر  هستند بطوری‎که ۴ اکیپ در شرکت آب و فاضلاب  استان، ۲ اکیپ در شرکت آب منطقه ای استان و یک اکیپ در نیروگاه و اکیپ های در توزیع برق استان برای این مانور آمادگی
 دارند.
وی یادآور شد: استان های معین در سطح وزارت نیرو برای استان مرکزی استان های البرز و همدان هستند که در مواقع اضطراری با تجهیزات خود باید متناسب با موضوع وارد عمل شوند.
عباسی گفت: پس از برگزاری مانور گزارشی از نقاط قوت و ضعف و آسیب شناسی برای تقویت توان نیرو‌های عملیاتی تهیه خواهد شد تا آمادگی لازم برای شرایط اضطرار در صنعت آب و برق استان وجود داشته باشد.