وزیر کشور: راه اصلی برای مدیریت مصرف انرژی، صرفه جویی است

وزیر کشور: راه اصلی برای مدیریت مصرف انرژی، صرفه جویی است


 وزیر کشور گفت: راه اصلی برای مدیریت مصرف انرژی و عبور از بحران، بهبود و اصلاح الگوی مصرف و کاهش مصارف غیرضرور است.
به گزارش ایرنا، جلسه ستاد مدیریت بحران کشور جهت بررسی آخرین وضعیت متاثر از سامانه های بارشی اخیر و کاهش محسوس دما به ریاست وزیر کشور و با حضور اعضای ستاد ملی مدیریت بحران در وزارت کشور برگزار شد.
احمد وحیدی وزیر کشور در این جلسه اظهار داشت: راه اصلی برای مدیریت مصرف انرژی و عبور از بحراندر فصل سرما، اصلاح و بهبود الگوی مصرف در کشور است و در عین حال باید نسبت به کاهش مصرف انرژی نیز اهتمام داشت.
وی افزود: در موارد بسیاری با مصرف مازاد فراوان گاز روبرو هستیم که به شبکه توزیع گاز فشار می آورد و سامانه توزیع گاز را دچار مشکل می کند که این رویه باید اصلاح شود.
وزیر کشور در ادامه بر استانداردسازی مصرف انرژی نیز تاکید کرد و گفت: در این زمینه وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان ملی استاندارد وظایفی طبق قانونی دارند که می بایست نسبت به بهینه سازی مصرف انرژی اقدام نمایند.
وحیدی از مردم خواست که با کاهش مصرف گاز، به سوی افزایش مصرف برق نیاورند و زیرا برق نیروگاهها هم از طریق گاز تولید می شود.
وی همچنین درباره ادارات و تعطیلی آنها نیز توضیح داد: این کار به لحاظ ضرورت رخ داد اما استانداران تلاش کنند تا حداقل نیروها برای پاسخگویی به مراجعات مردم در ادارات حضور داشته باشند تا کار مردم بخصوص در استانهایی که درجه حرارت قابل تحمل است، تعطیل نشود.