دانشجویان بهترین سفیران برای انتقال علم و فناوری میان کشور‌ها هستند

در ديدار رئیس سازمان امور دانشجویان با سفیر کشور نیجریه در ایران عنوان شد؛

رئیس سازمان امور دانشجویان با یاکوبو سنتوراکی سلیمان سفیر کشور نیجریه در ایران در محل این سازمان دیدار و گفتگو کرد.

دانشجویان بهترین سفیران برای انتقال علم و فناوری میان کشور‌ها هستند

 


 


رئیس سازمان امور دانشجویان با یاکوبو سنتوراکی سلیمان سفیر کشور نیجریه در ایران در محل این سازمان دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش سازمان امور دانشجویان، دکتر هاشم داداش پور در این دیدار گفت:کشور نیجریه یکی از کشور‌های مهم در آفریقا محسوب می‌شود و باتوجه به تعامل مثبت و رو به گسترش روسای جمهور
 دو کشور، وزارت علوم نیز تصمیم دارد تا در حوزه‌هایی که مربوط به علم و دانش و فناوری می‌شود به گسترش همکاری‌ها با کشور نیجریه بپردازد.
رئیس سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: کشور‌های ایران و نیجریه در سازمان‌های مختلفی با یکدیگر همکاری دارند، بنابراین با شناسایی ظرفیت‌های علمی می‌توانیم به یکدیگر کمک شایانی کنیم و با توجه به حمایت‌های دو جانبه موجود، فرصت مناسبی است تا در حوزه علمی همکاری‌ها را تسری بخشیم.
وی با بیان اینکه یکی از اهداف ما جذب ۲۵۰ هزار دانشجوی بین‌المللی و تبدیل شدن به هاب جهانی است، تصریح کرد: برای دستیابی به این مهم علاوه بر اعزام هیئت‌های مختلف به کشور‌های دیگر به برگزاری کارگاه‌ها و نمایشگاه‌ها خواهیم پرداخت.
‌داداش‌پور با اشاره به اینکه ایران جزو ۱۵ کشور دنیا در حوزه علم و فناوری است، افزود: دانشجویان بهترین سفیران برای انتقال علم و دانش و فناوری هستند و فرصت‌های بی‌نظیری را می‌توانند برای آینده دو کشور رقم بزنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد:برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های دو کشور ایران و نیجریه ضروری است به شناسایی بیش‌تر این ظرفیت‌ها بپردازیم و به سرعت وارد عمل شویم؛ در این خصوص ارائه نقشه راه و وجود یک کارگروه مشترک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
در ادامه این دیدار یاکوبو سنتوراکی سلیمان سفیر کشور نیجریه در ایران ضمن تشکر از دعوت معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت:باعث خوشحالی ما است که به اینجا آمده‌ایم، در حقیقت حوزه
علم و فناوری بسیار مهم است و از آنجایی که کشور ایران در حوزه علم و فناوری رشد یافته کشور نیجریه بسیار علاقمند است تا از توانمندی‌های کشور ایران بهره‌مند شود.
سفیر نیجریه با بیان اینکه کشور ایران و نیجریه در مجامع بین‌المللی همکاری‌های خوبی داشته است، اظهار کرد:امیدواریم این ارتباطات در حوزه‌های علمی و فناوری نیز افزایش یابد و روابط پایداری میان
دو کشور برقرار شود. علم و فناوری باید با کشور‌های دوست و همسایه تقسیم شود، در این خصوص کشور ایران با سخاوتمندی در این راه گام برداشته
 است.
گفتنی است، در پایان این دیدار کارگروه مشترکی جهت افزایش ارتباطات در حوزه علم و فناوری تشکیل شد.