پای آموزش صنایع‌دستی به مدارس جنوب کرمان باز شد

میراث فرهنگی از ارائه آموزش به دانش آموزان در جنوب کرمان خبر می‌دهد، خبری خوشحال کننده که می‌تواند نویدبخش و دارای آثار مثبت فراوانی باشد.

 


میراث فرهنگی از ارائه آموزش به دانش آموزان در جنوب کرمان خبر می‌دهد، خبری خوشحال کننده که می‌تواند نویدبخش و دارای آثار مثبت فراوانی باشد.
آنطور که مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کهنوج اعلام کرده شمار دانش آموزانی که امسال در مقطع دبیرستان آ»وزش های صنایع دستی را در رشته های مختلف فراگرفته اند به
 ۸۰ نفر رسیده است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان، موسی ابراهیمی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۷۰ متقاضی آموزش رشته‌های صنایع دستی شامل گلابتون‌دوزی، خوس‌بافی، دوخت البسه و نقش‌بندی را فرا گرفته‌اند.
وی افزود: بیشتر این آموزش‌ها در روستاها و مناطق محروم مانند یدالله‌آباد، سرآباد، سحران، ده پیش و غیره بوده است که امید آن می رود این اقدام زمینه‌ای برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی مردم این مناطق فراهم کند.
مدیر میراث‌فرهنگی شهرستان کهنوج خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی این شهرستان همکاری خوبی برای آموزش افراد متقاضی دارند زیرا آنها می‌دانند صنایع‌دستی می‌تواند مسیری راهگشا برای ایجاد اشتغال و رفع محرومیت باشد.
به گزارش ایرنا، استان کرمان با غنای تاریخی و فرهنگی، اقلیم متنوع و صنایع دستی متعددی دارد که مشهورترین آنها قالی و فرش، گلیم، پته، شال، مصنوعات فلزی و غیره محسوب و به خارج از استان و کشور نیز صادر می شوند.شهرستان سیرجان شهر جهانی گلیم و گلیم شیرکی پیچ این خطه ثبت جهانی شده است و پنج شهر کرمان، راور، قلعه گنج، شهربابک و راین نیز در ردیف شهرهای ملی صنایع دستی قرار دارند.
در کنار ظرفیت های صنایع دستی در دیار کریمان، کرمان با هشت اثر ثبت جهانی بیشترین آمار آثار ثبت جهانی کشور را در بین استان ها
 به خود اختصاص داده است.