استان هرمزگان در پوشش واکسن اتباع صدرنشین شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: استان هرمزگان در پوشش واکسن اتباع صدرنشین شد


بندرعباس- شهین صادقی
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: استان هرمزگان با بیش از 90 درصد پیشرفت در پوشش واکسیناسیون اتباع در بین دانشگاه‎های مجری کمپین واکسیناسیون درسطح کشور درصدر قرار گرفت.
 دکتر عبدالجبار ذاکری افزود:  کمپین واکسیناسیون سرخک ،سرخجه ،فلج اطفال با هدف ایجاد محافظت در برابر بیماری از دهم دی ماه همزمان با سایر کشور اجرا و تا آخردی ماه ادامه داشت که در این کمپین بیش از 90 درصد کودکان  اتباع زیر 15سال واکسن فلج اطفال ،سرخک و سرخجه دریافت نمودند.
وی با اشاره به اینکه تا کنون تعداد 30 هزار 793 نفر کودک اتباع غیرایرانی واکسن فلج اطفال و 29 هزار و 246 کودک اتباع واکسن سرخک و سرخجه و چهار هزار و 676 نفر اتباع بالای 5سال واکسن کووید در استان هرمزگان دریافت کردند گفت: تعداد کل تیم های عملیاتی این طرح
 963 تیم است که متشکل از دو هزار و 409 نفر در قالب نیروهای عملیاتی ،نظارتی و پشتیبانی این کمپین را در سراسر استان اجرا نمودند.
رییس مرکز بهداشت استان بیان کرد: در صورتیکه اتباع موفق به دریافت واکسن در این بازه زمانی نشدند می‎توانند به پایگاه ، مراکز بهداشتی ، درمانی و خانه بهداشت  محل سکونت خود مراجعه و واکسن کودک خود را دریافت کنند.