کبگانیان: تسهیل در روند جذب اعضای هیات علمی در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی

کبگانیان: تسهیل در روند جذب اعضای هیات علمی در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی



دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور گفت: تسهیل در روند جذب اعضای هیات علمی در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته
و به زودی مطرح می‌شود.
منصورکبگانیان، دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور در گفتگو با دانشجو، در خصوص روند جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه‌ها و طولانی بودن زمان جذب گفت: جذب اعضای هیات علمی آیین نامه دقیق و قوی دارد، نکته‌ای که وجود دارد در اجرای جذب است، به این صورت که پروسه جذب هیات علمی در دانشگاه‌ها طولانی است و درگیربحث‌های بروکراتیک شده است.
وی افزود: دانشگاه‌ها نسبت به آن انتقاد داشتند که این انتقاد مطرح شد و اعضای شورا تاکید کردند که آیین نامه مصوب اگر به درستی اجرا شود روند جذب اعضای هیات علمی از این کندی خارج می‌شود چرا که با داشتن این آیین نامه بالای ۴۰ هزار استخدام هیات علمی در دانشگاه‌ها تاکنون داشتیم در برخی از سال‌ها این کندی ایجاد شده که تاکید کردیم که این کار تسهیل شود.
وی افزود: متاسفانه برخی از اعضای هیات علمی پروسه جذب از جمله علمی، عمومی را طی می‌کنند، اما چون زمان استخدام آن‌ها طولانی می‌شود تا بتوانند حقوقی دریافت کنند به همین دلیل معترض هستند.تلاش ما این است که روند جذب اعضای هیات علمی را با کمک وزارت
علوم و وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها تسریع کنیم.
کبگانیان اضافه کرد: آیین نامه جذب به قوت خود باقی است، اما باید این زمان کوتاهتر شود و بازه زمانی آن قرار است در جلسه ستاد نقشه جامع علمی کشور تصویب شود.
وی یادآور شد:این موضوع پس از تصویب در جلسه ستاد نقشه جامع علمی کشور در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح می‌شود؛ که
قرار است در جلسه بعدی ستاد بررسی شود.همچنین این موضوع در دستور شورای عالی انقلاب فرهنگی هم قرار گرفته، چون در ستاد نقشه یک بار مطرح شده است.