استان یزد، رتبه اول رشد اقتصادی در کشور

استان یزد، رتبه اول رشد اقتصادی در کشور



استاندار یزد گفت: استان در طول یک سال اخیر، بالاترین نرخ رشد اقتصادی کشور را با رقم ۷و ۵۵ درصد تجربه کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مهران فاطمی گفت: به برکت انقلاب اسلامی در سراسر میهن عزیزمان ایران و به ویژه استان یزد، اتفاقات بسیار بزرگی در حوزه‌های مختلف عمرانی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و علم و فناوری رقم خورده است.
وی افزود: استان یزد در طول یک سال عمر دولت سیزدهم، بالاترین نرخ رشد اقتصادی کشور را با رقم ۷و ۵۵ درصد تجربه کرد که سهم فعالیت‌های گردشگری در این رشد، قریب به ۳۰ درصد بوده است.
فاطمی با بیان اینکه استان به عنوان یکی از استان‌های صنعتی و معدنی کشور حائز رتبه‌های بسیار زیادی است، اظهار داشت: یزد، قطب تولید کاشی و سرامیک کشور و خاورمیانه و حائز رتبه‌های برتر در حوزه تولید فولاد کشور است.
وی همچنین به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان یزد در حوزه کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: این استان با وجود محدودیت‌های شدید آبی، با روش‌های بهره ورانه و با حداقل مصرف آب، در کشت‌های متراکم گلخانه‌ای حائز سه رتبه برتر کشور است.
استاندار با اشاره به جایگاه و رتبه ویژه یزد در حوزه منسوجات و صنایع نساجی کشور تصریح کرد: پیشرفت و تعالی استان یزد در طول چهار دهه اخیر، به برکت انقلاب اسلامی و حضور مردم سختکوش و عالم یزد شکل گرفته و خوشبختانه روز به روز در این مسیر در حال پیشروی هستیم.