با پیروزی انقلاب بزرگترین دستاوردهای توسعه علم و فناوری در ایران اتفاق افتاد

معاون علمی رئیس جمهور:

معاون علمی رئیس جمهور: با پیروزی انقلاب بزرگترین دستاوردهای توسعه علم و فناوری در ایران اتفاق افتاد

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی بزرگترین دستاوردهای توسعه علم و فناوری در ایران اتفاق افتاد، گفت: این برنامه در کشور تا دست‌یابی به مرجعیت علمی جهان ادامه دارد و جوانانمان کشور را به قله افتخار می‌رسانند.
به گزارش آنا، دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور همزمان با راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه و در آیین رونمایی از پایلوت شیرین سازی غشایی گاز که توسط محققان دانشگاه شریف تولید شد در رابطه با پیشرفت‌های علمی کشور گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی بزرگترین دستاوردهای توسعه علم و فناوری اتفاق افتاد.
وی افزود: ما اگر سال‎ها‌ پیش دانشگاه معتبر یا دانشمندان به نام یا محصول فناورانه نداشتیم اما امروز بهترین و به نام‎ترین دانشگاه‌ها و دانشمندان را داریم که محصولات فناورانه قابل رقابت جهانی تولید می‌کنند و دستاوردهای جوانان ایرانی در حوزه درمان و سلامت نیز تا حوزه‌های مهندسی و دفاعی چشمگیر است.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور ادامه داد: جمهوری اسلامی ايران در تمامی زمینه‌ها و به خصوص در زمینه علم و فناوری به دلیل ویژگی خاص مردم که از دوران قدیم علم خیز بوده است، بسیار موفق عمل کرده است. این برنامه در کشور تا دست‌یابی به مرجعیت علمی جهان ادامه دارد و جوانانمان کشور را به قله افتخار می‌رسانند.
دهقانی در پاسخ به این سوال که حضور مردم در راهپیمایی را چگونه می‌بینید، گفت: حضور پرشور مردم همه جا قابل مشاهده است. این حضور حاوی دو پیام است، پیام نخست آن، این است که حتی با وجود ضعف‌ها و ناراحتی در داخل، اما مردم، این کشور را دوست دارند. پیام دوم آن نیز این است که مسئولان کشور وظیفه خدمتگزاری به مردم وفادار ایران اسلامی دارند و با این امید از تمامی مشکلات عبور خواهیم کرد.