۲۱ هزار عضو هیات علمی در حوزه آموزش پزشکی

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: ۲۱ هزار عضو هیات علمی در حوزه آموزش پزشکی

 


معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر ۲۱ هزار نفر عضو هیات علمی در حوزه آموزش پزشکی داریم و درخواست جذب ۳ هزار نفر عضو هیئت علمی دیگر را دادیم که مراحل پایانی خود را طی می‌کند.
ابوالفضل باقری فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با دانشجو، با اشاره به بودجه آموزشی وزارت بهداشت گفت:ما در حوزه آموزش یک بودجه سالیانه داریم که توسط سازمان
برنامه و بودجه، بر اساس تعداد دانشجویانن این بودجه را مصوب کرده و تامین اعتبار می‌کند.
وی افزود:ما با پیگیری‌هایی که انجام دادیم می‌خواهیم که این بودجه به میزان کافی برای دانشجویان ما باشد و همچنین به موقع پرداخت شود.
معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی گفت:افزایش ظرفیت
۲۰ درصدی پزشکی و دندانپزشکی را اجرا کردیم و اکنون دانشجویان
سر کلاس هستند، امیدواریم که اعتبارات لازم به موقع به ما پرداخت شود تا بتوانیم زیر ساخت‌ها را آماده کنیم و برنامه‌های ما به شکلی باشد که کیفیت آموزش علوم پزشکی دچار مخاطره نشود.
باقری‌فرد با اشاره به جذب اعضای هیات علمی گفت: در حال حاضر
 ۲۱ هزار نفر عضو هیات علمی هستند که از این تعداد ۶ هزاز نفر تعهداتی، ۱۵ هزار نفر پیمانی و رسمی هستند. خوشبختانه امسال با مجوزی که گرفتیم؛ قصد جذب ۱۰۰۰ نفر در فراخوان را داریم که مراحل جذب آن در حال انجام است و درخواست جذب ۳ هزار نفر عضو هیات علمی دیگر را دادیم که مراحل پایانی خود را طی می‌کند که با اخذ مجوز از سازمان امور استخدامی بتوانیم به دانشگاه‌ها اعلام کنیم تا بتوانیم کمبود اساتید و اعضای هیات علمی در رشته‌های مختلف جبران کنیم.
وی با اشاره به توزیع متخصصان در کشور گفت: امسال حدود ۳۰۰ نفر فوق تخصص در نقاط مختلف کشور توزیع کردیم که رقم قابل توجهی است. همچنین ۳۰۰ توزیع نفر در رشته‌های تخصصی دندانپزشکی تمام شده و این امر به دانشگاه‌ها، مراکز درمانی و آموزشی کمک میکند که از دانش این متخصصین استفاده کنند.