مگر شایعات موجب مسمومیت می شود؟!

طی هفته های اخیر در تهران و قم در برخی مدارس تعدادی از دانش آموزان دچار مسمومیت شدند و کار به اعزام آنها به بیمارستان و بستری تعدادی از آنها گردید. تکرار این مسئله طی روزهای اخیر باعث شد تا تعدادی از والدین به بهانه اعتراض به مسئولان در مقابل فرمانداری قم تجمع کنند تا پاسخی روشن از مسئولان بگیرند. در تهران نیز تعدادی از والدین با حضور در آموزش و پرورش و مدارس به مسئولان معترض شدند تا علت مسمومیت فرزندان خود را جویا شوند.

مگر شایعات موجب مسمومیت می شود؟!

 

طی هفته های اخیر در تهران و قم در برخی مدارس تعدادی از  دانش آموزان دچار مسمومیت شدند و کار به اعزام آنها به بیمارستان و بستری تعدادی از آنها گردید. تکرار این مسئله طی روزهای اخیر باعث شد تا تعدادی از والدین به بهانه اعتراض به مسئولان در مقابل فرمانداری قم تجمع کنند تا پاسخی روشن از مسئولان بگیرند. در تهران نیز تعدادی از والدین با حضور در آموزش و پرورش و مدارس به مسئولان معترض شدند تا علت مسمومیت فرزندان خود را جویا شوند.
اما واکنش مسئولان وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت در اینباره کاملاً غیر منطقی بود. هر دو نهاد با تایید اعزام و بستری دانش آموزان به علت مسمومیت این خبر را پذیرفته اند اما از سوی دیگر بیان داشته اند: " که این حادثه اتفاق خاصی نبوده وبخش اعظم این مشکل ناشی از شایعاتی است که مردم و دانش‌آموزان را دچار ترس کرده است".
یعنی این شایعات است که موجب مسمومیت دانش آموزان گردیده یا اینکه اساساً این حادثه شایعه است؟!
واقعاً این سبک از پاسخگویی به مطالبات و نگرانی های مردمی که پای جان و سلامت فرزندانشان در میان قابل پذیرش و منطقی نیست. اگر مسئولان مربوطه خود را جای مردم بگذارند و پای سلامت فرزند خودشان نیز درمیان باشد بازهم می گویند این مسمومیت ها شایعه است و جویای علت بروز این حادثه نمی شوند؟!.