محورهای مواصلاتی کریدورهای عبوری از خوزستان تکمیل می‌شوند

معاون وزیر راه و شهرسازی:

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تکمیل محورهای مواصلاتی کریدورهای عبوری از خوزستان از افتتاح ۱۵ کیلومتر از شریان‌های مهم استان تا پایان امسال خبر داد.

محورهای مواصلاتی کریدورهای عبوری  از خوزستان تکمیل می‌شوند

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تکمیل محورهای مواصلاتی کریدورهای عبوری از خوزستان از افتتاح ۱۵ کیلومتر از شریان‌های مهم استان تا پایان امسال خبر داد.
به گزارش مهر، خیرالله خادمی در سفر ۲ روزه به خوزستان از افتتاح ۱۵ کیلومتر از بزرگراه‌های خوزستان تا پایان سال جاری خبر داد و بیان کرد: خوزستان یکی از قطب‌های اقتصادی کشور در جنوب، نزدیک‌ترین مسیر ارتباطی خلیج فارس به مرکز کشور و محل تلاقی کریدور غرب و کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور است و تکمیل محورهای مواصلاتی کریدورهای عبوری از استان در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: خوزستان به عنوان یکی از قطب‌های اقتصادی کشور از اهمیت جغرافیایی، صنعتی و ترانزیتی بالایی برخوردار است و قرار گرفتن آن در محل تلاقی کریدور بزرگراهی غرب و کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور، نشان دهنده اهمیت تکمیل و توسعه هرچه سریع ترراه‌های این استان به سمت مرکز و استان‌های ترانزیتی کشور است.
معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص تکمیل بخش‌هایی از کریدور بزرگراهی غرب کشور در خوزستان اظهار کرد: ۴۸ کیلومتر از کریدور غرب کشور در این استان قرار دارد که شامل کمربندی اندیمشک و کمربندی غرب اهواز است و با توجه به ترافیک سنگین عبوری از این منطقه، تکمیل شدن کمربندی‌ها برای ساماندهی ترافیک شهر اهواز حیاتی است.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت تکمیل هرچه سریع‌تر این پروژه‌ها به دنبال جذب سرمایه از محل ماده ۵۶ و سایر روش‌های قانونی برای تأمین اعتبار مورد نیاز برای کمربندی غرب اهواز هستیم. همچنین مذاکرات برای جذب سرمایه گذار در کمربندی ماهشهر انجام شده و در حال اجرایی شدن است.
خادمی، وضعیت راه‌های مواصلاتی کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور در خوزستان را مثبت ارزیابی کرد و گفت:حدود ۴ کیلومتر انتهایی این کریدور در استان باقی مانده است و به تازگی بخش‌هایی از محور آبادان- اروند کنار به کریدور افزوده شده که از نظر ترانزیتی بسیار مهم است که امیدواریم تا سال آینده قسمت اعظمی از آن به بهره برداری برسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص محور اهواز- ایذه- لردگان گفت: این محور به عنوان
یکی از مهمترین کریدورهای ارتباطی جنوب به مرکز کشور و پایتخت از طریق استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری و اصفهان محسوب می‌شود و در بیشتر مواقع دارای ترافیک عبوری سنگین از بنادر خوزستان به سمت مرکز کشور است و تمام قطعات پیمان سپاری شده است.
وی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته از اهواز تا باغملک تا سال آینده به صورت بزرگراه
زیر بار ترافیک می‌رود و عملیات اجرایی باغملک تا ایذه تا سال آینده تمام می‌شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: از ایذه تا لردگان با توجه به صعب‌العبور بودن مسیر و سنگین بودن عملیات اجرایی بخشی از اعتبار مورد نیاز از محل تهاتر نفت و سایر روش‌های قانونی جذب شده که امیدواریم تا ۲ سال آینده طبق اولویت بندی
 زیر عبور قرار گیرد.
وی، بزرگراه اهواز- رامهرمز- بهبهان را یکی دیگر از شریان‌های مهم ارتباطی استان‌های شرقی به خوزستان دانست و گفت: احداث باند دوم در
 ۳۰ کیلومتر این محور که ارتباط خوزستان را به استان‌های فارس، اصفهان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد باقیمانده است که با پیشرفت فیزیکی بالای
 ۶۵ درصد در حال انجام است و متوسط سالانه ۱۰ تا
۱۵ کیلومتر آن آسفالت و زیر عبور قرار می‌گیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی، محور پاشنه زاگرس را مسیر ارتباطی شمال خوزستان به استان‌های مرکزی کشور اعلام و اظهار کرد: این محور یکی از مسیرهای مهم برای پدافند غیرعامل خوزستان و توسعه گردشگری در منطقه محسوب می‌شود و در صورت تکمیل شدن محور الیگودرز به مسجد سلیمان موجب شکل‌گیری یک کریدور بزرگراهی جدید می‌شود.