اقتصاد بالنده و تکریم عزت مردم!

اثرات نرخ دلار؛

مدت زیادی است که این وضعیت اقتصادی فشار مضاعفی را بر سر معیشت مردم آورده است و از شنیدن دلار ۴۷هزار تومانی یا ۵۰ هزارتومانی تعجب نمی کنند. چرا که با دلار ۲۰ هزارتومانی هم قدرت خریدشان با پایین ترین حد ممکن رسیده بود و امروز هم با نرخ های نجومی در همان کف معیشت قرار دارند و فقط تقلا می کنند تا در این طوفان و هرج و مرج اقتصادی با تخته پاره ای روی آب زنده بمانند و منتظر معجزه ای باشند تا آنها را نجات دهد

اقتصاد بالنده و تکریم عزت مردم!


 

مدت زیادی است که این وضعیت اقتصادی فشار مضاعفی را بر سر معیشت مردم آورده است و از شنیدن دلار ۴۷هزار تومانی یا ۵۰ هزارتومانی تعجب نمی کنند. چرا که با دلار ۲۰ هزارتومانی هم قدرت خریدشان با
پایین ترین حد ممکن رسیده بود و امروز هم با نرخ های نجومی در همان کف معیشت قرار دارند و فقط تقلا می کنند تا در این طوفان و هرج و مرج اقتصادی با تخته پاره ای روی آب زنده بمانند و منتظر معجزه ای باشند تا آنها را نجات دهد.
اما افسوس که اقتصاد احساس پذیر نیست و با داده های وارد شده، خروجی می دهد. به بیان ساده تر وقتی بذر جو بکارید، گندم درو نخواهید کرد!.
وقتی می گفتیم قیمت واقعی دلار زیر ۱۵هزار تومان است، یا اثرات تحریم را کمتر از ۲۰درصد تخمین می زدیم، امروز باید نتیجه این داده ها به اقتصاد را بپذیریم. واقعا دلار ۵۰ هزار تومانی تعجب آور نیست چون ما برنامه ای برای کنترل آن نداریم.
کدام طرح کارشناسی را با مشاورت و همکاری کارشناسان واقعی اقتصاد به اجرا درآوردیم که حداقل شکست آن را شاهد باشیم؟!.
وضعیت و مشکلات معیشتی برای مردم به حدی ملال آور شده است که
هیچ راه چاره ای باقی نمانده است تا خانواده بتوانند خود را مدیریت
کنند.
گزارشات میدانی از فروش لوازم خانگی دست دوم را مرور کنید تا ببینید که مردم برای معاش خود اسباب و لوازم خانه خود را
می فروشند!.
این رویه هیچ تناسبی با تکریم ملت ندارد. تمام بار فشار اقتصادی را بر دوش ملت انداخته ایم. دلار ۲هزارتومان گران می شود،
 ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان خودرو را گران می کنیم و به مردم می فروشیم، کرایه خانه ها میلیونی افزایش می یابند، قیمت گوشت به نیم میلیون تومان می رسد، قیمت دارو برای درمان یک سرماخوردگی چندصدهزار تومان آب می خورد، و خلاصه تمام وجوه یک زندگی حداقلی به قدری ملال آور گردیده که کمر مردم خم کرده است. این وضعیت هیچ تناسبی با حفظ کرامت مردم ندارد.
مردم از مسئولین جواب می خواهند، قرار است تا کی این کابوس دلار ادامه داشته باشد.